رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در جریان جنگهای تحمیلی دوم و سوم، حوزه سلامت یکی از گستردهترین عملیاتهای خدمترسانی خود را تجربه کرد گفت: در این مدت خدمات درمانی به بیش از ۳۴ هزار مصدوم در مراکز دولتی و خصوصی بهصورت رایگان ارائه شد.
حوزههای علمیه خواهران با صدور پیامی تاکید کرد: سالروز جنگ تحمیلی دوم، یادآور یکی از درخشانترین جلوههای مقاومت، ایثار و اقتدار ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر جبهه استکبار و صهیونیسم جهانی است.
رییس جهاد کشاورزی بوشهر گفت: ۵۰ نقطه مرتبط با انبارها و زیرساختهای غذایی بوشهر در جنگ تحمیلی اخیر هدف حملات قرار گرفت و با وجود وارد آمدن بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت، روند تولید و تأمین بازار بدون وقفه ادامه یافت.
مدیرکل امور پایگاههای میراث ملی و جهانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: برآوردها نشان میدهد در جنگ تحمیلی سوم حدود ۷.۵ همت خسارت به میراثفرهنگی وارد شده است.
معاون وزیر صمت در خصوص اقدامات در برابر محاصره گفت: مسیرهای جایگزین شناسایی شده و روی آنها کار شده است؛ زیرساختها نیز تا جایی که در کوتاهمدت امکانپذیر بوده، توسعه پیدا کردهاند.
بنابر گفته مدیرعامل شرکت آبفای استان هرمزگان، اکنون آبرسانی به ساکنان به صورت سیار (تانکری) در حال انجام است و گروههای عملیاتی و مدیریت بحران آبفا در تلاش هستند تا اقدامات جایگزین برای تامین پایدار آب منطقه انجام شود.