ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیهای نقض مکّرر آتشبس و تکرار اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و لبنان را محکوم کرد.
نخستوزیر پیشین رژیم صهیونیستی در واکنش به تحولات اخیر و نقض آتشبس از سوی آمریکا، اذعان کرد که این ایران است که در حال تعیین روند تحولات و دیکته کردن شرایط به طرف مقابل است.
ترامپ خود اذعان داشته که جنگ علیه ایران نقض شدهترین آتشبس تاریخ است، موضوعی که آمریکا سعی کرد از آن به ایران ضربه بزند، اما جهان مشاهده میکند که ایران پاسخ کوبنده به این حربه زیر سایه صلح میدهد.
رژیم صهیونیستی با نقض آشکار آتشبس، ساختمانی را در منطقه ضاحیه بیروت هدف حمله قرار داد. این تجاوز تنها یک روز پس از ترور یک فرمانده و دو عضو ارتش لبنان رخ داد.
معاون حقوقی و بینالملل وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای رئیسجمهور آمریکا درباره منصرفکردن نخستوزیر رژیم صهیونیستی از حمله بزرگ به بیروت، پرسشی را مطرح کرد.
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه نقض آتشبس در لبنان، نقض آتشبس در تمام جبهههاست؛ تاکید کرد: ایالات متحده و اسرائیل مسئول پیامدهای هرگونه نقض این آتشبس خواهند بود.
وزیر امور خارجه ایران ضمن هشدار نسبت به ماجراجویی جدید آمریکا و با بیان اینکه ایرانیان هرگز در برابر فشار سر خم نمیکنند، تصریح کرد: آمادگی ما برای دفاع از مردم خود ۱۰۰۰ درصد است.
وزارت امور خارجه در پی نقض آتشبس توسط آمریکا در بیانیهای ضمن تأکید بر عزم نیروهای مسلح برای دفاع از استقلال ایران در برابر هرگونه تعرض، نسبت به پیامدهای بیتفاوتی سازمان ملل هشدار داد.