امروز ۷ ژوئن روز جهانی ایمنی غذاست؛ همان روزی که قرار است به متولیان محیط زیست و تولید کنندگان مواد غذایی و متولیان سلامت در جهان اهمیت توجه خاص به ایمنی و سلامت مواد غذایی را گوشزد کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نتایج پایشهای موسسه تحقیقات خاک و آب نشان میدهد که غلظت نیترات در محصولات کشاورزی ایران در محدوده ایمن و مطابق با استانداردهای ملی است.
رئیس کانون عالی کارفرمایان ایران از کاهش شدید مصرف سرانه مواد غذایی ضروری مانند لبنیات و گوشت قرمز انتقاد کرد و این وضعیت را نشان دهنده بحران معیشتی و تهدید امنیت غذایی دانست.
ظفرقندی با تاکید بر اینکه تولید غذا باید مبتنی بر دانش باشد، گفت: لازم است با دیپلماسی سلامت سطح تعاملات علمی را افزایش داده و از دانشهای دیگران نیز استفاده کنیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی در مدیریت حوزه غذا، گفت: به اندازهای که درباره هوش مصنوعی شعار دادهایم، در عمل از آن استفاده نکردهایم؛ در حالی که بهرهبرداری از قابلیتهای این فناوری میتواند تحولآفرین باشد.
به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، به دنبال بازدید از کارخانجات و کارگاههای تولید مواد غذایی در استان، بالغ بر ۷۰ تن اقلام سلامت محور غیر مجاز کشف و معدوم گردید.
مدیر کشوری مراقبت بیماریهای منتقله از آب و غذا با بیان اینکه روزانه حدود ۱.۶ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل مصرف غذای ناسالم بیمار میشوند، ایمنی غذا را دانشی قابل دستیابی عنوان کرد.
دانشمندان راهی کشف کردهاند که به حل مشکل پایداری شکلات کمک میکند. آنها از کل غلاف کاکائو برای کاهش ضایعات و بهبود جریان درآمد کشاورزان استفاده میکنند.
یکی از نوشیدنیهای انرژی زا و پر خاصیت در سطح جهانی سبب اعتیاد شدید مردم دنیا به مصرف آن و ایجاد یک معضل جهانی پیچیده به خاطر عوارض ناشی از آن شده است.
در بالاتر از خبر این هفته عناوینی چون: عاقبت جوانی که روی دیوار آموزش و پرورش یادگاری نوشت!، درد دل فراوان یک بازنشسته، شوخی وزیر بهداشت در همایش ایمنی غذا و ... مطرح شد.