فرماندار شهرستان کلیبر با اشاره به اینکه مهمترین مشکل اهالی شهرستان تامین آب شرب میباشد گفت:اولویت اصلی فرمانداری این شهرستان تامین آب شرب پایدار در مناطق شهری و روستایی، خصوصا قشلاقات بخش آب احمد میباشد و روستاهای این بخش با تنش آبی بسیار جدی مواجه میباشند.
با هدف تضمین سلامت آب شرب و تقویت نظام پایش بهداشت آب بیش از ۲۲ میلیون آزمون کلرسنجی، میکروبی و کدورتسنجی در ششماهه نخست سال ۱۴۰۴ در سراسر کشور انجام شده است.
رییس حوضه آبریز سفیدرود بزرگ در شرکت منابع آب ایران گفت: تامین آب شرب در منطقه طارم سفلی از مهمترین اولویتهای کاری استان بوده که احداث سد بورمانک میتواند آب آشامیدنی یک شهر و ۱۷۵ روستا در این منطقه را برطرف کند.
پروژه سد مخملکوه خرمآباد که با هدف تأمین آب پایدار شرب و صنعت این شهر آغاز شده است، پس از گذشت بیش از دو دهه تنها به ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده؛ طرحی که امید میرود تا سال ۱۴۰۶ به بهرهبرداری برسد و بخشی از معضل مزمن کمآبی لرستان را کاهش دهد.
در آستانه هفته دفاع مقدس، مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس از بهرهبرداری از چند پروژه آبرسانی در این استان با حضور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد.