رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە گفت: بر اساس فیلم ارسالی بە برخی از کانالهای خبری شهرستان اشنویە گونە دوپای ویلیامز در محدودە مراتع استیپی موسوم بە قزن در شهرستان اشنویە مشاهدە شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با هشدار نسبت به پیامدهای چرای بیرویه دام در عرصههای طبیعی، این پدیده را مهمترین عامل آسیب به ویژگیهای خاک در مراتع خشک و نیمهخشک استان عنوان کرد.
یک دستگاه تانکر حامل گاز مایع در کیلومتر ۱۵ محور سنندج ـ سروآباد، محدوده روستای نیاباد، واژگون شد و باعث حضور فوری نیروهای امدادی و محیطزیست در محل حادثه شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالدران گفت: در پایش میدانی مامورین یگان حفاظت محیط زیست، دو قطعه کشیم گردن سرخ، جزو گونه های کم یاب و نادر در کشور برای اولین بار در تالاب های این شهرستان مشاهده و ثبت شد.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: طرح پایش، شناسایی و شناسنامهدار کردن پلنگ ایرانی در جنگلهای هیرکانی استان گیلان با نصب دوربینهای تلهای در زیستگاههای این گونه ارزشمند از شهرستان املش آغاز شد.
معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اولویتبندی کانونهای بحرانی فرسایش بادی قم در برنامههای ملی خبر داد و گفت: اقدامات مشترکی برای کنترل و کاهش آثار گرد و غبار در استان در حال اجراست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: عقاب طلایی که به دلیل ضعف جسمانی توان پرواز خود را از دست داده بود، پس از چند روز مراقبت و تیمار توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویینزهرا، سلامتی خود را بازیافت و دوباره به آغوش طبیعت بازگشت.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز از اجرای عملیات مشترک رفع تخلفات ساختمانی در باغات دوکوهک خبر داد و گفت: احکام بازگشت به حالت اولیه برای سه باغشهری دارای ساختوساز غیرمجاز اجرا شد.
مدیرکل حفاظت محیطزیست قزوین از شناسایی و برخورد با یک واحد صنعتی متخلف که اقدام به تخلیه غیرمجاز پسماند صنعتی در حاشیه جاده بوئینزهرا کرده بود خبر داد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باروق گفت: یک دستگاه کامیون متعلق به یکی از واحدهای صنعتی که اقدام به تخلیه پساب واحد لبنی در رودخانه قوری چای می کرد شناسایی و توقیف شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل از جمع آوری و راندن یک گله ۱۰۰ نفری شتر از بستر تالاب بین المللی هامون خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حفاظت از عرصههای طبیعی، جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی و گسترش کانونهای گرد و غبار انجام شده است.
یک قلاده توله گرگ که توسط یکی از شهروندان به اداره محیطزیست پیرانشهر تحویل داده شده بود، پس از طی دوره مراقبت، تیمار و اطمینان از سلامت کامل، به موزه تاریخ طبیعی ارومیه تحویل داده شد.