رئیسجمهور در جریان گزارشهای مربوط به خسارات زیستمحیطی ناشی از جنگ تحمیلی رمضان، اقدامات بینالمللی انجامشده و برنامههای سازمان محیط زیست برای دوران پس از جنگ قرار گرفت.
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت الگو بودن دستگاههای اجرایی در مدیریت مصرف، خواستار استقرار نظام جامع پایش، ارزیابی و مدیریت انرژی در تمامی نهادهای دولتی شد..
رئیسجمهور با قدردانی از نقش سازنده دوحه در کاهش تنشها و تسهیل روندهای دیپلماتیک منتهی به توافق پایان جنگ، این تحول را فرصتی برای گسترش همکاریهای منطقهای، تقویت وحدت کشورهای اسلامی و استقرار صلح و ثبات پایدار در منطقه دانست.
رئیسجمهور از تلاشهای دلسوزانه و نقشآفرینی سازنده دولت پاکستان در پیشبرد روند میانجیگری و دستیابی به توافق اولیه قدردانی کرد و دو طرف بر تداوم همکاریها برای تثبیت صلح، امنیت و توسعه روابط راهبردی تهران و اسلامآباد تأکید کردند.
رئیسجمهور در فرهنگستان علوم با تشریح رویکردهای دولت در حوزه حکمرانی، سلامت و توسعه، بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیت دانشگاهها و نخبگان برای رفع ناترازیها و بیعدالتیها تأکید کرد.
رئیسجمهور با تأکید بر جایگاه راهبردی امنیت غذایی در تأمین امنیت ملی، استقلال و رفاه عمومی، از کشاورزان، دامداران، روستاییان، عشایر و فعالان بخش کشاورزی به عنوان ستونهای اصلی تولید و حافظان امنیت غذایی کشور قدردانی کرد.
رئیس جمهور با تأکید بر جایگاه خانواده بهعنوان بنیادیترین نهاد اجتماعی و نقش بیبدیل بازنشستگان در توسعه و پیشرفت کشور، بر ضرورت حفظ منزلت سالمندان، حمایت از نسل جوان و تقویت همبستگی ملی تأکید کرد.
رئیسجمهور گفت: شبکه بهداشت باید علاوه بر پاسخگویی به نیازهای درمانی، نقش مؤثری در ارتقای سلامت روان، کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش تابآوری جامعه ایفا کند.