معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده و اتمام عملیات اجرایی سد ایوشان، این سد همزمان با هفته دولت آبگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: عملیات آبگیری سد سیمره برای کاوش و انتقال بخشی از آثار باستانی واقع در محدوده دریاچه سد به تعویق افتاده است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون از آبگیری 50 هکتار از دریاچه پریشان خبرداد و گفت: بیش از 300 حلقه چاه غیرمجاز در اطراف این دریاچه وجود دارد که از ورود آب به داخل آن جلوگیری می کند.
برخی از این آثار را شامل شهر تاریخی ساسانی برز قباله، تپه های باستانی پیش از تاریخ مربوط به دوره نوسنگی به نام چیاسبز، قلعه سیرم شاه، پیروز علی عنوان کرد و گفت: با توجه به خشکسالی و برخی مشکلات اکنون میزان آب این سد تا حدودی کاهش داشته و برخی از آثار به بیرون از آب آمده که نیاز به انجام کاوش در این منطقه است.
کاظم بردبار مدیر کل منابع طبیعی استان فارس در خصوص آبگیری طرحهای آبخیرداری در این استان گفت: با توجه به اینکه شاهد بارشهای مناسبی در این استان بودیم حجم زیادی از این طرحها در فارس آبگیری شد.