تب دنگی

تب دنگی

نیش پشه‌ها می‌تواند انسان را با بیماری‌های مختلفی مواجه کند.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۶۰    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۲۶

تداوم شناسایی موارد ابتلا به تب دنگی در جنوب سیستان و بلوچستان، چابهار را به کانون اصلی برنامه‌های مقابله‌ای با پشه آئدس در کشور تبدیل کرده و دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستند زنجیره انتقال بیماری را در سواحل مکران متوقف کنند.
کد خبر: ۹۰۹۷۶۸۵    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۲۵

افزایش موارد تب دنگی در محدوده تحت پوشش علوم پزشکی چابهار، زنگ هشدار حضور پشه آئدس را به صدا درآورد.
کد خبر: ۹۰۹۶۹۵۰    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۲۳

جمعیت هلال‌احمر با اشاره به شناسایی ۷۴۷ مورد ابتلا به تب دنگی از ابتدای سال جاری، نسبت به گسترش پشه آئدس در ۱۱ استان کشور هشدار داد.
کد خبر: ۹۰۹۶۲۲۲    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۲۰

اولین مانور مقابله با تب دنگی پشه آئدس در سطح شهرستان بابل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۳۶۴۰    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۱۳

جانشین معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار از مدیریت مطلوب اپیدمی بیماری تب دنگی در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشکده خبر داد .
کد خبر: ۹۰۶۸۲۲۳    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۱/۰۴

دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: برای مبارزه بیولوژیک با بیماری تب‌دنگی در هرمزگان، ماهی بومزاد گورخری «آفانیوس» در مناطق پر خطر تکثیر پشه آئدس که ناقل این بیماری است رهاسازی شده است.
کد خبر: ۹۰۴۴۴۶۳    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱۰/۲۱

در پی افزایش بارندگی‌های اخیر در استان هرمزگان و تجمع آب‌های راکد، شمار مبتلایان به تب دنگی در این استان به ۲۵۶ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۰۳۹۱۶۹    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱۰/۰۲

از ابتدای سال تاکنون شمار مبتلایان به تب دنگی در هرمزگان، به ۲۵۵ تَن رسیده است.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۶۱    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۹/۲۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ثبت بیشترین آمار مبتلایان به تب دنگی در بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۳۱    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۹/۱۱

از ابتدای سال تاکنون شمار مبتلایان به تب دنگی در هرمزگان، به ۲۴۳ تَن رسید.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۱۷    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۹/۰۹

شهر کرمان پس از مشاهده نخستین پشه آئدس در جیرفت، وارد مرحله هشدار زیستی شد. این حشره کوچک، اما خطرناک قادر است بیماری‌هایی مانند تب دنگی، چیکونگونیا و زیکا را گسترش دهد.
کد خبر: ۹۰۲۷۱۵۴    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۸/۲۸

شمار مبتلایان به تب دنگی در هرمزگان، از ابتدای سال تاکنون به ۲۰۶ تَن رسید.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۸۱    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۸/۲۷

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛
جهش تب دِنگی و افزایش چندبرابری مبتلایان، زنگ خطری است که می تواند با موج های جدید، بندرعباس را به کانون یک فاجعه بهداشتی تبدیل کند.
کد خبر: ۹۰۲۶۲۳۷    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۸/۲۶

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: پوشش درمان بیماری سل در ایران به بیش از ۸۰ درصد رسیده، هرچند شناسایی بیماران به علت حجم بالای مهاجران غیرقانونی همچنان یک چالش است.
کد خبر: ۹۰۲۴۸۵۴    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۸/۲۲

در هر هفته یک موج جدید شیوع تب دنگی در هرمزگان رخ می دهد.
کد خبر: ۹۰۲۴۳۸۰    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۸/۲۰

رئیس گروه مراقبت از بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت با اشاره به ماهیت اجتماعی بیماری تب دنگی، بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در کنار نظام سلامت برای مقابله با پشه آئدس مهاجم تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۱۸۶۸۸    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۸/۰۵

با افزایش موارد ابتلا به بیماری تب دِنگی در هرمزگان،شمار مبتلایان این ویروس ناشی از گزش پشه آئدس به 74 نفر رسیده و مسئولان بهداشت نسبت به گسترش این پشه در 10 شهرستان هشدار داده و از مردم خواستند ‌از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۰۱۵۵۰۲    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۲۷

مسئولان بهداشتی استان هرمزگان از افزایش سریع موارد تب دنگی و شکل‌گیری موج‌های پی‌درپی این بیماری خبر دادند.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۴۸    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۳۱

پشه آئدس که ناقل بیماری‌های نوظهور و خطرناک است، دوباره خبر ساز شده است.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۱۰    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۴