تداوم شناسایی موارد ابتلا به تب دنگی در جنوب سیستان و بلوچستان، چابهار را به کانون اصلی برنامههای مقابلهای با پشه آئدس در کشور تبدیل کرده و دستگاههای اجرایی در تلاش هستند زنجیره انتقال بیماری را در سواحل مکران متوقف کنند.
جانشین معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار از مدیریت مطلوب اپیدمی بیماری تب دنگی در شهرستانهای زیر پوشش این دانشکده خبر داد .
دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: برای مبارزه بیولوژیک با بیماری تبدنگی در هرمزگان، ماهی بومزاد گورخری «آفانیوس» در مناطق پر خطر تکثیر پشه آئدس که ناقل این بیماری است رهاسازی شده است.
شهر کرمان پس از مشاهده نخستین پشه آئدس در جیرفت، وارد مرحله هشدار زیستی شد. این حشره کوچک، اما خطرناک قادر است بیماریهایی مانند تب دنگی، چیکونگونیا و زیکا را گسترش دهد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: پوشش درمان بیماری سل در ایران به بیش از ۸۰ درصد رسیده، هرچند شناسایی بیماران به علت حجم بالای مهاجران غیرقانونی همچنان یک چالش است.
رئیس گروه مراقبت از بیماریهای منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت با اشاره به ماهیت اجتماعی بیماری تب دنگی، بر ضرورت همافزایی دستگاههای اجرایی در کنار نظام سلامت برای مقابله با پشه آئدس مهاجم تأکید کرد.
با افزایش موارد ابتلا به بیماری تب دِنگی در هرمزگان،شمار مبتلایان این ویروس ناشی از گزش پشه آئدس به 74 نفر رسیده و مسئولان بهداشت نسبت به گسترش این پشه در 10 شهرستان هشدار داده و از مردم خواستند از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.