سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: با راه اندازی درگاه جدید از طریق شرکت ملی گاز علاوه بر ثبت شکایت و پیگیری امکان پیش بینی مصرف گاز و قیمت بهای آن فراهم شده است.
ثقفی گفت: با راهاندازی ردیف دوم واحد فرآورش مرکزی میدان مشترک آزادگان جنوبی (CTEP)، ظرفیت عملیاتی این میدان به ۱۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و روند افزایش پایدار تولید شتاب گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ورود چند فاز جدید گازی به مدار تولید تا پانزدهم ماه جاری خبر داد گفت: این اقدام نقش مؤثری در کاهش ناترازی گاز کشور خواهد داشت.
وزیر نفت با اعلام اینکه این وزارتخانه تا پایان دولت چهاردهم به تعهدات خود برای تحقق اهداف پایبند است، بر تسریع اجرای بند «ب» ماده ۱۵ قانون برنامه پنجساله هفتم و افزایش تولید نفت و گاز تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش ۳ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز غنی در فاز ۱۳ پارس جنوبی خبر داد و گفت: این اقدام کمک شایان توجهی به تأمین پایدار گاز کشور در فصل سرد میکند.
معاون وزیر نفت با اعلام تزریق روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری با وجود محدودیتهای ناشی از تحریمها، شدت مصرف انرژی در کشور را بالا توصیف و تأکید کرد: بهینهسازی مصرف در مدارس میتواند تحولی در مدیریت انرژی کشور رقم بزند.
مدیر طرح سیانجی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی از عرضه روزانه حدود ۱۶ میلیون لیتر سیانجی در کشور خبر داد گفت: عدم توسعه صنعت سیان جی زمینه ساز افزایش مصرف سوخت تا ۱۴۸ میلیون لیتر خواهد شد.
طبق آخرین آمارهای اعلام شده ناترازی گاز، سالانه بیش از ۱۶ میلیارد دلار زیان بر اقتصاد کشور تحمیل میکند؛ که رقمی معادل ۱۸ درصد کل صادرات ایران در سال ۱۴۰۰ بوده است.