مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: ظرفیت نیروگاههای خورشیدی کشور از مرز ۶ هزار مگاوات گذشته و فارس به دلیل سرعت در احداث و اتصال به شبکه، از سوی ساتبا به عنوان استان سرآمد معرفی شده است.
وزارت نیرو در پی انتشار برخی شائبهها درباره احتمال اعمال خاموشیهای برنامهریزیشده اعلام کرد: از ابتدای پاییز سال گذشته برنامهای گسترده برای افزایش آمادگی شبکه برق کشور اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در یک سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷ هزار انشعاب غیرمجاز با هدف رفع نوسان ولتاژ و پایداری شبکه در کلانشهر اهواز با تلاش عوامل اجرایی، همراهی پلیس فراجا و حکم دستگاه قضایی جمعآوری شد.
کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: با وجود خسارتها، هیچ مشترکی در حال حاضر بدون برق نیست و روشنایی شهر تهران بهطور کامل برقرار است.
مدیرعامل توانیر گفت: امسال خوشبختانه وضعیت ذخایر سوخت مایع نیروگاهها نسبت به سال گذشته بهبود یافته است و در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از مخازن تکمیل است.
در پی افزایش بیسابقه دما و کاهش تولید نیروگاههای برقآبی، شرکت توزیع نیروی برق شیراز ضمن عذرخواهی بابت خاموشیهای اخیر، اعلام کرد: روند تعدیل خاموشیها تا پایان شهریور به طور کامل حذف خواهند شد.
مدیر امور دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: همزمانی حوادث فنی و طبیعی با اجرای برنامه مدیریت بار، موجب شده برخی مشترکان در یک روز بیش از یکبار قطعی برق را تجربه کنند.
به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس ناتوانی در مدیریت سوخت نیروگاهی پس از شهریور امسال عامل اصلی قطع برق است و مجلس از ابزارهای نظارتی برای برخورد با ناکارآمدی و بیصداقتی وزارت نفت استفاده میکند.