سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مدیرکل آژانس انرژی اتمی، دست از سیاسی کاری بردارد؛ وقتی بیطرفی حرفهای قربانی رفتارهای سیاسی یا جاهطلبیهای شخصی بشود، اعتبار نهادها دچار فرسایش میشود.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی با اشاره به تماسها و تعاملات مستمر خود با ایران، بر لزوم پیگیری دیپلماسی هستهای برای حلوفصل پایدار موضوع هستهای ایران تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پس از انجام اقدام غیرقانونی سه کشور اروپایی در شورای امنیت، تفاهم قاهره عملا دیگر مبنایی در روابط ایران و آژانس در حوزه پادمان نبود.
معاون وزیر خارجه با اشاره به درخواستهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی برای بازدید از تاسیسات آسیب ندیده هستهای کشورمان گفت: تصمیمگیری در این باره بر عهده شورای عالی امنیت ملی است.