«حسبیالله» تنها یک نیایش ساده نیست، بلکه نوعی مناجاتِ خطابهگونه است که احساسات فردی و جمعی ایرانیان را در روزهای نخست جنگ و تجاوز اراذل جهان به میهن، در قالبی شاعرانه بیان میکند.
زائران برای نماز جماعت به طرف شبستان امام خمینی حرکت میکنند اما پسر جوان، گوشهای از صحن به مناجات میایستد. در این خبر به راز و نیاز یک پسر جوان پرداختهایم.
خدای متعال در آسمان هفتم فرشتهای را قرار داده است که «داعی» گفته میشود. هنگامی که ماه رجب آمد، این فرشته تا صبح میگوید: خوشا بحال تسبیح کنندگان خدا، خوشا بحال فرمانبرداران خدا.
این مهم است که وقتی ما معمولی ها، با غیر کلیشه ای ترین و تازه ترین حسّمان،دست می اندازیم به همان کلیشه ای ترین و قدیمی ترین جمله و می گوییم التماس دعا.