معاون وزیر خارجه با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد جنگ ۱۲ روزه و و گرامی داشت یاد شهدای این جنگ گفت: یک سال گذشت؛ ایران نه شکست، نه عقب نشست و نه ارادهاش تضعیف شد.
بقایی در خصوص زمان احتمالی امضای تفاهمنامه گفت: درباره زمان دقیق امضا باید منتظر بمانیم؛ اگرچه فردا نخواهد بود اما احتمال اینکه در روزهای آتی این اتفاق رقم بخورد منتفی نیست.
عراقچی در گفتوگوهای تلفنی با وزرای خارجه ترکیه و عربستان ضمن محکومیت تجاوز نظامی آمریکا و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران، بر حق ذاتی دفاع مشروع جهت پاسخ متقابل نیروهای مسلح مقتدر کشورمان تاکید کرد.
معاون وزیر خارجه با انتقاد از پیشنویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در نشست شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی نوشت: شورای حکام نباید محل سفیدشویی تجاوز نظامی و انتقال هزینه آن به کشور قربانی باشد.
وزارت امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هشدار میدهد که هر گونه ماجراجویی شرورانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان یا ایران، با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.
معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه گفت: اگر آژانس بینالمللی انرژی اتمی میخواهد بخشی از راهحل دیپلماتیک باشد، باید از تبدیل گزارش فنی به ابزار فشار سیاسی پرهیز کند.
وزارت امور خارجه در بیانیهای حملات تجاوزکارانه آمریکا علیه نفتکش ایرانی و دکل مخابراتی در قشم را محکوم و تاکید کرد: ایران در اعمال حق ذاتی خود برای دفاع از تمامیت سرزمینی، از همه ظرفیتها جهت مقابله با اقدامات تجاوزکارانه استفاده خواهد کرد.