كولرهای گازی در فصل گرما سهم قابل توجهی از مصرف برق خانوارها را به خود اختصاص می دهند و با وجود این تجهیزات پرمصرف دیدن ارقام نجومی روی قبض های برق دور از ذهن نیست.
اجداد ما برای خنک شدن از باد بزن های دستی استفاده می کردند تا هوای گرم تابستان را کمی خنک کنند. بعدها با كشف الکتریسیته، پنکه جایگزین بادبزن ها شد و کولرهای آبی جای بادگیرها را گرفتند.