پزشکان تاکید میکنند که زردآلو میوهای خوشمزه و سالم است، اما برخی از اجزای آن میتوانند باعث مشکلات گوارشی شوند. مصرف بیش از حد آن همچنین میتواند سطح قند خون را افزایش دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از آغاز برداشت زردآلو از باغهای این شهرستان خبر داد و گفت: پیشبینی میشود امسال حدود ۵ هزار تن زردآلو از باغهای داراب برداشت و روانه بازار مصرف شود.
به گفته مدیر امور باغبانی جنوب کرمان، از ابتدای خرداد ماه، برداشت زردآلو از سطح ۱۲۴۸ هکتار باغات سردسیر جنوب کرمان آغاز شده و پیشبینی میشود تا اوایل شهریور ماه، ۸۱۲۶ تن محصول از این باغات برداشت و به بازارهای مصرف داخلی عرضه شود.
مدیر جهادکشاورزی تفتان گفت: کاربرداشت میوه زردآلو از سطح ۷۵۰ هکتار باغات از اوایل خرداد آغاز شده به طوریکه تولید این محصول امسال ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
کارشناس مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: تولید زردآلو از باغهای این شهرستان طی سال جاری با ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از سه هزار تن رسیده است.