مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت:سوزاندن کاه و کلش و بقایای محصولات کشاورزی، علاوه بر تهدید جدی برای مراتع و جنگلها، بر اساس قوانین جاری کشور جرم محسوب میشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با هشدار نسبت به پیامدهای چرای بیرویه دام در عرصههای طبیعی، این پدیده را مهمترین عامل آسیب به ویژگیهای خاک در مراتع خشک و نیمهخشک استان عنوان کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی الیگودرز هشدار داد: دامداران و عشایر بدون پروانه چرای دام حق ورود به مراتع شهرستان را ندارند و با تخلف آنها برخورد قانونی میشود. مراتع، هم ذخیره محیط زیستی و هم منبع درآمد برای خانوارها هستند.
آفت ملخ کوهاندار با تغذیه از گیاهان مرتعی همچون تاغ و خارشتر، این روزها به تهدیدی جدی برای مراتع خراسان جنوبی تبدیل شده و بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی طبیعی را درگیر کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در راستای اجرای طرح اصلاح و احیای مراتع و جلوگیری از بیابانزایی با مشارکت شرکت ذرب ایران ۵۵۰ هکتار از مراتع منطقه دژگاه شهرستان فراشبند با کاشت نهال اصلاح و احیاء میشود.