سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیهای، از تمدید و افزایش مهلت ثبت و ارسال صورتحسابهای الکترونیکی دورههای زمستان ۱۴۰۴ و بهار ۱۴۰۵ در سامانه مؤدیان در راستای حمایت از مؤدیان، تسهیل انجام تکالیف قانونی و فراهم آوردن فرصت کافی برای بهرهمندی از اعتبار مالیاتی خبر داد.
محمد سبحانیان با تأکید بر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت سیستمی گفت: از ابتدای دیماه امسال هیچ فاکتور کاغذی اعتبار قانونی ندارد و تمامی صورتحسابها باید به شکل الکترونیکی صادر شود.
منظور گفت:مرحله اول اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان از اول آبان شروع شده است و در هفته آینده حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ شرکت بورسی صورت حسابهای الکترونیکی خود را در سامانه ارسال می کنند.