معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در آخرین آزمون استخدامی، در ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور، میزان استقبال و تقاضا برای جذب کمتر از ظرفیت و مجوزهای اعلامشده بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از تکمیل زیرساختهای درمان سرطان و پزشکی هستهای در استان خبر داد و گفت: دستگاه «پتاسکن» با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان خریداری شده است که ۵۰ درصد هزینه آن از محل حمایتهای دفتر رهبری شهید تامین شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کسب رتبه نخست کشوری این دانشگاه در اهدای عضو خبر داد و گفت: ۴۲۸ پیوند کبد، ۴۰۳ پیوند کلیه و صدها پیوند اعضای حیاتی دیگر با تلاش کادر درمان و فداکاری خانوادههای اهداکننده عضو انجام شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نمونههای ایرانی واکسن HPV در مقایسه با نوع خارجی آن (گارداسیل) در پیشگیری از بیماری اثربخشی بیشتری دارد.
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از آغاز جنگ تحمیلی سوم برای بیش از ۱۳۶ هزار نفر از مردم استان انواع خدمات سلامتی ارائه شده است.
همزمان با سراسر کشور، جمعی از دانشگاهیان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با حضور در محوطه بیمارستان هاجر(س) شهرکرد حملات اخیر به مراکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کشور را محکوم کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جدید و در شرایطی که کشور تحت فشارهای نظامی و تجاوز هوایی دشمنان قرار دارد، تعداد ۳۴۲ نوزاد در استان به دنیا آمدهاند.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام بیش از ۲ هزار ماموریت توسط اورژانس کردستان در ایام نوروز خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از فعالیت بالغ بر ۶۵۰ داروخانه در استان خبر داد و گفت: مشکلی در ارائه خدمات درمانی و دارویی در استان نداریم.
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از زمان آغاز جنگ رمضان تا کنون بیش از ۴۰ هزار واکسن به کودکان در استان تزریق شده است.
مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از خدمت بیوقفه به گروههای آسیب پذیر در عرصه بهداشت با وجود شرایط بحران جنگی خبر داد و گفت: از آغاز جنگ تحمیلی تا کنون بیش از ۶ هزار مادر باردار از خدمات بهداشتی در استان بهرهمند شدند.