فصل برداشت گندم، یکی از مهمترین مقاطع زراعی در لرستان به شمار میرود؛ مقطعی که نتیجه ماهها تلاش کشاورزان در آن نمایان میشود و نقش آن در تأمین امنیت غذایی جامعه غیرقابل انکار است.
اقلیم متنوع، بارندگی مناسب در بسیاری از مناطق و وجود دشتهای حاصلخیز موجب شده است که این استان لرستان طی سالهای گذشته همواره در زمره تولیدکنندگان مهم گندم کشور قرار گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: برای اولین بار جهت کشت محصولات زراعی آبی مخصوصا گندم و جو آبی در اراضی پایاب سد سهند دستگاهی به نام (تراسیم) کارنده شرکت اتریشی در شهرستان هشترود در حال فعالیت است.
به دلیل خشکسالی شدید و کمبود بارندگی موثر، پیشبینی میشود تولید گندم در استان چهارمحال و بختیاری امسال به حدود ۸۰ هزار تن برسد که نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری خواهد داشت.