رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پایان جنگ در لبنان، بند اول تفاهم نامه بین ایران و آمریکا است و با جدیت پیگیر خاتمه جنگ در لبنان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس لبنان گفت: پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و آمریکا است.

وی افزود: هدف ما خاتمه جنگ در لبنان، بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و رفع اشغالگری و خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین لبنان است و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی بیان کرد: در گفت‌و‌گو‌های سوئیس پس از اشاره جدی هیئت مذاکره‌کننده ایران به موارد نقض این ماده مقرر شد یک واحد کنترل منازعه بین ایران، آمریکا و لبنان تشکیل شود و این واحد روند اجرای این ماده در لبنان را پیگیری کند

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان با قدردانی ازمواضع جمهوری اسلامی ایران و هیئت مذاکره‌کننده ایران تصریح کرد: آنچه شما در سوئیس پیگیری کردید در جهت منافع مردم لبنان است؛ اما دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند موضوع اعاده حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب تفاهم اسلام‌آباد را از طریق دیگری دور بزند.

نبیه بری بیان داشت: تفاهم واشنگتن بین لبنان و رژیم صهیونیستی یک توطئه و فتنه است و امام علی (ع) می‌فرمایند فتنه بدتر از قتل است.

قالیباف و نبیه بری در این گفتگوی تلفنی بر برگزاری سریع‌تر نشست واحد کنترل منازعه برای کنترل و خاتمه جنگ در لبنان تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۳۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۷ تير ۱۴۰۵
عرضه دارید مشکل بانک ها رو درست کنید اول پول حقوق نمیاد به کارت مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۷ تير ۱۴۰۵
لبنان به ما چه ربطی داره؟ خیلی عربا رو دوست دارید جمع کنید برید غزه و لبنان زندگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۷ تير ۱۴۰۵
آیا دولت لبنان مسئولیت این کار رو به شما داده یا از شما خواستن دخالت نکنید؟
یک کم شخصیت و پرستیژ برای ایران و ایرانی بد نیست بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۷ تير ۱۴۰۵
مومن شما هر وقت مشکلات داخلی مملکت رو که هر روز رو به وخامت میره حل کردین بعدا هر کاری خواستید انجام بدین ! خجالت هم خوب چیزی هست به خدا .
Iran (Islamic Republic of)
ج
۲۲:۲۳ ۰۷ تير ۱۴۰۵
دوصد گفته چون نیم کردار نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۷ تير ۱۴۰۵
کاش اول به فکر خاتمه جنگ در ایران بودید
چرای که به خانه رواست به مسجد حرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام است حرام!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۷ تير ۱۴۰۵
تنگه هرمز باز هست یا بسته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۵
لبنان به ما چه وقتی من نون ندارم بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۷ تير ۱۴۰۵
لعنت به آمریکا که به ما حمله کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۵
از ادمای وسط باز باید فاصله گرفت
بدتر از منافق ، ادمای وسط بازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۷ تير ۱۴۰۵
فکر کشور خودت باش نه بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۷ تير ۱۴۰۵
پیگیر معیشت مردم باشید نه فکر غرب ها کل بدبختی ها بخاطر همین هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۷ تير ۱۴۰۵
باش تا صبح دولتت بدمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۵
با جدیت پیگیر تمام کردن کار اسرائیل و پاسخ کوبنده باشید. تنها چیزی که شما با جدیت پیگیرش هستید پیدا کردن یه شعار جدید و راهی برای مذاکره جدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۷ تير ۱۴۰۵
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۷ تير ۱۴۰۵
ی قطره چشم شده ۲۰۰. هزار تومن
۱۲۳
آخرین اخبار