باشگاه خبرنگاران جوان - سیمین دخت وحیدی، فرزند عباسعلی، متولد سال ۱۳۱۲ هجری شمسی در شهر جهرم استان فارس بود. مسیر شاعری او از سن ۱۷ سالگی آغاز شد. او پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه در جهرم، به تهران مهاجر کرد و مدرک کارشناسی ادبیات را کسب نمود.
مرحومه وحیدی سالهای زیادی را در حوزههای هنری، آموزش و پرورش و تربیت معلم به خدمت گذراند. آثار وی در پیش از انقلاب اسلامی با رویکردی سیاسی و پس از انقلاب با محوریت انقلاب، حضرت امام(ع) و رزمندگان بود. اشعار او با رنگ و بوی عرفان اسلامی درآمیخته بود.وی عضو رسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و سردبیر ماهنامه «کوثر» بود و سرپرستی انجمن ماهانه شعر بانوان را بر عهده داشت. همچنین در دوران دفاع مقدس، با حضور در خطوط مقدم جبهه و شهرهای جنگزده، با شعرخوانی در کنار رزمندگان همراهی میکرد.
در میان آثار منتشر شده از این شاعر، میتوان به مجموعههای «هور»، «یک آسمان شقایق»، «حس میکنم زندگی را» و دو کتاب «منتخب ادبیات به نظم و نثر» اشاره کرد. همچنین آثاری چون «موجهای بیقرار»، «در قاب گلها»، «چشم بیمار» و «از نگاه آینهها» در کارنامه وی به چشم میخورد.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت این بانوی شاعر را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت سیدعباس صالحی به شرح زیر است:
«درگذشت بانوی فرهیخته و دلداده ایران اسلامی، زندهیاد سیمیندخت وحیدی، موجب اندوه و تأثر شد.
ایشان از جمله شاعرانی بودند که شعر را میدان پاسداشت هویت، ایمان و ایران میدانستند. زبان زندهیاد وحیدی، زبانی ریشهدار، صریح و مسئولانه بود و در آثارش، پیوند میان فرهنگ ایرانی، باورهای دینی و عشق به میهن، جلوهای آشکار داشت؛ چه آنکه سرودههایی از ایشان، گویی برای سروقامتان شهید هر سه جنگ تحمیلی ایران عزیزمان سروده شده است.
«به خاک میهن ما چشمی مباد آن که طمع ورزد
که بر هلاکت طمعورزان، جهاد سرخ مکرر هست»
اینجانب درگذشت این بانوی ارجمند را به خانواده محترم، بهویژه فرزند ایشان، پژوهشگر مؤثر و فعال عرصه دفاع مقدس، جناب آقای محمدقاسم فروغی جهرمی، جامعه ادبی کشور و دوستداران ایشان صمیمانه تسلیت میگویم و از درگاه خداوند متعال، برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی خواستارم.