باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی - در تازهترین اخبار انتظامی فارس، فرماندهان پلیس از اجرای چندین عملیات موفق در شهرستانهای مختلف استان خبر دادند؛ عملیاتی که از دستگیری عاملان نزاع دستهجمعی و تیراندازی تا کشف سوخت قاچاق، ماینرهای غیرمجاز، مواد مخدر و پایان سرقتهای سریالی مدارس را دربر میگیرد و نشاندهنده تداوم برخورد قاطع پلیس با برهمزنندگان نظم و امنیت عمومی است.
عاملان نزاع دسته جمعی در کامفیروز شمالی دستگیر شدند
فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در یکی از روستاهای بخش کامفیروز شمالی خبر داد.
سرهنگ فریبرز مردانی اظهار داشت: در پی اعلام به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری در یکی از روستاهای بخش کامفیروز شمالی، ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.
او افزود: در بررسیهای دقیق مشخص شد به علت اختلافات ملکی، ۱۵ نفر با سلاح سرد با یکدیگر درگیر شده که با حضور عوامل گشت و اقدامات پلیسی همه آنان دستگیر و ۵ دستگاه خودرو توقیف و به مقر انتظامی انتقال و پس از تشکیل پرونده متهمان تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با هشدار به افراد مخل نظم و امنیت، اضافه کرد: پلیس به منظور ایجاد امنیت اجتماعی مردم در سطح جامعه، با تمام توان و به صورت شبانه روز تلاش میکند و از شهروندان درخواست میشود اختلاف ملکی و مسائل حقوقی را تنها از طریق مراجع قانونی و قضایی حل و فصل کنند.
کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل فاقد مجوز در فراشبند
فرمانده انتظامی فراشبند از توقیف دو دستگاه وانت حامل گازوئیل فاقد مجوز به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ عظیم شریفی، بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی فراشبند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، حین کنترل محورهای مواصلاتی به دو دستگاه وانت مشکوک و با هماهنگی قضایی آنها را متوقف کردند.
او تصریح کرد: در بازرسی از این خودروها ۲ هزار لیتر گازوئیل فاقد مجوز کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
خاموشی ۲۴ دستگاه ماینر فاقد مجوز در لامرد
فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال فاقد مجوز به ارزش ۴۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسن امجدیان اظهار داشت: ماموران این شهرستان در راستای طرح مبارزه با کالا و ارز و مقابله با دارندگان ماینرهای غیرمجاز، از نگهداری ماینرهای فاقد مجوز در ۳ منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
او افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی قضایی در بازرسی از این منازل، ۲۴ دستگاه ماینر را کشف و ۳ نفر متهم را نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی لامرد با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای متهمان، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ماینرهای مکشوفه را ۴۸ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ امجدیان افزود: اجرای این گونه برنامهها دفاع از حقوق شهروندان و مقابله با مخلان و مجرمان است و پلیس قاطعانه و بدون اغماض با استخراجکنندگان غیرمجاز رمز ارز (ماینرها) برخورد خواهد کرد.
کشف ۳۸ دستگاه ماینر فاقد مجوز در سروستان
فرمانده انتظامی سروستان از کشف ۳۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ هادی جاویدی آزاد اعلام کرد: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس این شهرستان با هماهنگی قضایی طی بازرسی از یک باغ پسته در این شهرستان موفق به کشف ۳۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال فاقد مجوز شدند و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
سرهنگ جاویدی آزاد در ادامه خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش این دستگاهها را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند.
پاتوق مواد فروشان در فسا ناامن شد
فرمانده انتظامی فسا از دستگیری ۱۶ نفر خرده فروش و کشف بیش از ۷ کیلوگرم مواد افیونی در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ لطف الله محمدی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر و روستا و با هدف برخورد با سودجویانی که مواد افیونی را در دسترس افراد قرار میدهند، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری یگانهای انتظامی پاتوق خرده فروشان را در نقاط مختلف شهرستان شناسایی کردند.
او ادامه داد: ماموران در بازرسی از محلهای مورد نظر، مقدار ۷ کیلو و ۶۸۰ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی که عمدتا بسته بندی و آماده فروش بود را کشف کردند.
این مقام انتظامی به ضبط ۳ دستگاه ترازو و دستگاه کارتخوان در پاتوق خرده فروشان اشاره کرد و گفت: ۱۶ نفر متهم در این رابطه دستگیر و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.
سرهنگ محمدی از همکاری مردم فسا با پلیس در مقابله با سوداگران مرگ و خرده فروشان سودجو، قدردانی و خاطر نشان کرد: طرحهای انتظامی مشابه با هدف برخورد با هنجارشکنان و قانون گریزان در محلات مختلف شهرستان اجرا میشود.
دستبند پلیس بر دستان عامل تیراندازی در شیراز
فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری عامل تیراندازی به سمت برادر خودش در یکی از محلات این شهرستان خبر داد.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی اعلام به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری ۲ نفر از اعضای یک خانواده و تیراندازی با اسلحه گرم و رعب و وحشت برای شهروندان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.
او افزود: ماموران کلانتری "۱۴ مدرس" با تحقیقات خود و اقدامات پلیسی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شدند و در یک حرکت ضربتی وی را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلاف خانوادگی عنوان کرد، گفت: سلاح شکاری که در تیراندازی مورد استفاده قرار گرفته بود کشف و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
پایان سرقتهای سریالی مدارس داراب
فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارقی خبر داد که به ۶ مدرسه این شهرستان دستبرد زده بود.
سرهنگ سیدرحمان هاشمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وصول گزارشات متعددی مبنی بر سرقت اموال از مدارس سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار گرفت.
او با اشاره به حضور میدانی عوامل انتظامی در این اماکن و بررسی شیوه و شگرد این سرقت ها، افزود: مامورین دایره تجسس کلانتری ۱۲ موفق شدند سارق سابقه داری که مرتکب این سرقتهای سریالی شده بود را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
رئیس پلیس داراب با بیان اینکه متهم دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت از مدارس و فروش آنها به یک نفر مالخر اقرار کرد، عنوان داشت: اموال مسروقه در یکی از شهرستانهای همجوار کشف و مالخر این اموال نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در مرودشت
فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فریبرز مردانی اظهارداشت: در پی اعلام به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در خیابان هلال احمر این شهرستان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب قرار گرفت.
او افزود: با حضور ماموران در محل درگیری مشخص شد چند نفر به دلیل اختلاف شخصی با یکدیگر درگیر که اقدام به ضرب و جرح با سلاح سرد و بر هم زدن نظم عمومی کردهاند که سریعا آرامش در محل برقرار و ۱۰ نفر از عاملان نزاع شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ مردانی با بیان اینکه در این خصوص ۲ دستگاه خودرو ایسوزو که در محل درگیری به طرف مقابل هجوم آورده توقیف، آلات وادوات سلاح سرد کشف شد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند.
رئیس پلیس شهرستان مرودشت در پایان هشدار داد انتظامی شهرستان با قاطعیت کامل با کسانی که بخواهند به هر نوعی امنیت و آرامش شهروندان را بر هم زنند برخورد خواهد کرد.
او همچنین به شهروندان توصیه کرد: در هنگام بروز اختلافات آرامش خود را حفظ کنند و قبل از هر گونه نزاع و درگیری مشکلات خود را از طریق مراجع قضایی حل و فصل کنند.
کشف دستگاههای رمز ارز دیجیتال قاچاق در خفر
فرمانده انتظامی شهرستان خفر از کشف دستگاههای استخراج رمز ارز قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ رحیم رضاییزاده اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از تضییع حقوق بیتالمال و آسیب به شبکه برقرسانی، ماموران انتظامی شهرستان با انجام اقدامات فنی از وجود تعدادی دستگاه ماینر غیرمجاز در یک واحد صنفی مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۵ دستگاه ماینر فاقد مجوز را کشف کردند.
سرهنگ رضاییزاده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.