مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: پل تخریب‌شده بزرگراه پیامبر اعظم در شهرستان هشترود ظرف دو ماه آینده مرمت و بازسازی شده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: پل تخریب‌شده بزرگراه پیامبر اعظم در شهرستان هشترود ظرف دو ماه آینده مرمت و بازسازی شده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

عبدالحسین علی‌اکبری امروز شنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های راهداری شهرستان‌های هشترود و چاراویماق گفت: این پل که بر روی رودخانه بیات و در مسیر دو شهرستان هشترود و چاراویماق در آزادراه پیامبر اعظم واقع شده است، اسفند ماه پارسال و در جریان جنگ تحمیلی ۴۰ روزه توسط دشمن آمریکایی-صهیونیستی بمباران شد که عملیات مرمت و بازسازی آن آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون ۲۰ شمع این پل مرمت شده و ۹۵۰ مترمکعب تخریب و آواربرداری نیز انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ پروژه به طول ۱۲۲ کیلومتر در شهرستان چاراویماق اجرا شد، مجموع هزینه این پروژه‌ها را بیش از یک‌هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

علی‌اکبری ادامه داد: در همین مدت در شهرستان هشترود نیز ۲۲ پروژه راهداری به طول ۲۰۵ کیلومتر با صرف هزینه‌ای بالغ بر سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی فعالیت گسترده معادن در آذربایجان شرقی را از عوامل تخریب بسیاری از جاده‌های روستایی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق دانست و افزود: متأسفانه مدیران معادن به تعهدات خود در قبال تعمیر و احداث جاده‌هایی که توسط فعالیت‌های معدنی تخریب می‌شود پایبند نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۳:۳۲ ۰۶ تير ۱۴۰۵
یکماه‌قبل‌می‌گفتید‌تا‌۳۰‌روز‌دیگر‌حالا‌شده‌دو‌ونزدیک‌۲۰‌روز‌است‌‌
کارگاه‌کلا‌خوابیده‌دورغ‌بس‌است