معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اجرای آزمایشی طرح محاسبه یارانه سوخت بر اساس کد ملی و کارت‌های بانکی گفت: هدف اصلی این طرح شفاف‌سازی اطلاعات مصرف سوخت و شناسایی واقعی استفاده‌کنندگان از یارانه سوخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ میثم ایرانژاد - مرتضی زمانیان معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اجرای آزمایشی طرح محاسبه یارانه سوخت بر اساس کد ملی و کارت‌های بانکی گفت: این طرح در راستای تکالیف قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ طراحی شده و هدف اصلی آن شفاف‌سازی اطلاعات مصرف سوخت و شناسایی واقعی استفاده‌کنندگان از یارانه سوخت است.

 زمانیان اظهار کرد: در این طرح، کارت سوخت همچنان ابزار سوخت‌گیری خواهد بود و کارت بانکی به عنوان ابزار محاسبه قیمت و یارانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: هدف این است که مشخص شود چه افرادی به شکل واقعی از یارانه سوخت استفاده می‌کنند و در صورت نیاز به اجرای سیاست‌های جدید، ابزار دقیق‌تر و انعطاف‌پذیرتری در اختیار سیاست‌گذار قرار گیرد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه این طرح دارای چند مرحله آزمایشی است، گفت: مراحل اولیه آزمایش آغاز شده اما در حال حاضر عموم مردم با این فرآیند مواجه نیستند و اجرای آن محدود به تعداد مشخصی از جایگاه‌ها و به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

زمانیان ادامه داد: پس از انجام کامل آزمایش‌های فنی و اطمینان از پایداری سیستم، اطلاع‌رسانی دقیق‌تر درباره جزئیات اجرای طرح انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این مرحله، موضوع اصلی شفاف‌سازی داده‌های مصرف سوخت است و هر تغییری که در فرآیند انتقال از کارت سوخت به کارت بانکی ایجاد شود، با حفظ سهمیه‌ها و قیمت‌های فعلی خواهد بود و تغییری نسبت به وضعیت موجود برای مردم ایجاد نمی‌کند.

برچسب ها: مصرف سوخت ، کارت سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۶ تير ۱۴۰۵
کاش اول از همه بنزین را گران می کردید شاید با مصرف کمتر بنزین هوا کمتر آلوده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۵
نه تو رو خدا گرووون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۶ تير ۱۴۰۵
فعلا شما مارتای بانکی وعابر بانکارو درست کنید البته که زور شما فقط به مردم عادی میرسه قاچاق سوخت سازمانی چگسنرده رو جلوشو بگیرین نه صد لیتر کارت سوخت افراد عادی رو9؟!؟!؟!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۵
سوخت برای صادرات چه خام و چه غیر خام باید افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۵
احسنت طرح خوبی است

بنزین یارانه ای باید به کدهای ملی تعلق بگیرد

حتی نفت هم باید همینجور باشد و پتروشیمی ها و صادرکنندگان مستقیم از مردم نفت بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۱۰:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۵
چقدر دروغ میگید. چرا خودرو صفر ۱۴۰۵ شامل سهمیه بنزین نمیشه. خدا ازتون نگذره به حق امام حسین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۵
دروووووووووغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۶ تير ۱۴۰۵
تو رو خدا اینم گرون کنید از پس نون و برنج که بر نمی آییم . بنزینم گرون کنید فقط هم دیگه رو تماشا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مشت آهنین
۰۸:۵۳ ۰۶ تير ۱۴۰۵
۱۰۰ لیتر اومد ۵۰ لیتر،عملآ کارت سوخت برای یک هفته است،خیلی پررویی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۶ تير ۱۴۰۵
تعارف نکنید تورا خدا گران کنید.
آخرین اخبار