باشگاه خبرنگاران جوان - مهران مهربانی اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۴ روز جمعه، گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره آتشسوزی در منطقه «سیدصفی» شهر لیکک به ستاد بحران فرمانداری این شهرستان اعلام شد.
وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش، تیمهای امدادی، عملیاتی و دستگاههای عضو ستاد بحران برای مهار حریق به محل حادثه اعزام شدند و پس از ۳ ساعت تلاش مستمر، موفق به مهار کامل آتش شدند.
جانشین رئیس ستاد بحران بهمئی تصریح کرد: نیروهای عملیاتی همچنان در منطقه حضور دارند تا با پایش مستمر، از وقوع مجدد آتشسوزی جلوگیری شود.
مهربانی با اشاره به خسارات اولیه این حادثه گفت: جزئیات دقیق میزان خسارت وارده همچنان در دست بررسی است، اما تاکنون بیش از ۵ هکتار از اراضی منطقه سیدصفی در آتش سوخته است.
در ادامه، کریم حسنینیکو مدیر اداره منابع طبیعی بهمئی نیز بر ضرورت حفاظت از عرصههای منابع طبیعی تأکید کرد.
وی افزود: با توجه به افزایش دما و خشک بودن پوشش گیاهی، از همه شهروندان و گردشگران درخواست میشود هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش در نقاط ممنوعه خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، پیش از ترک محل از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.
مدیر اداره منابع طبیعی بهمئی تأکید کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در همه ایام در حالت آمادهباش هستند و با هرگونه عامل انسانی که موجب خسارت به جنگلها و مراتع شود، برخورد قانونی خواهد شد.