پاکستان اعلام کرد ۲۲ خدمه ایرانی کشتی داوینا که به صورت غیرقانونی توقیف شده بود، وارد کراچی شدند و مقدمات بازگشت آنها به ایران در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نجفی - اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد ۲۲ خدمه ایرانی کشتی داوینا (با نام دیگر لنور) که در پی محاصره دریایی ایران توسط مقام‌های آمریکایی توقیف شده بود، وارد شهر کراچی پاکستان شده‌اند.

او گفت: «در هماهنگی نزدیک با نمایندگی‌های ایران در پاکستان، ترتیبات لازم برای بازگشت هرچه سریع‌تر و ایمن این افراد به کشورشان در حال نهایی شدن است».

دار افزود: «این چهارمین گروه از خدمه ایرانی است که طی دو ماه گذشته، روند بازگشت آنها به کشور با همکاری و تسهیل پاکستان انجام شده است».

فرماندهی آمریکا در منطقه اقیانوس هند و آرام پانزدهم خرداد اعلام کرد که در یک عملیات شبانه، نفتکش تحریم‌شده «داوینا» را توقیف کرده است. این اقدام در چارچوب محاصره دریایی کشورمان و فشار اقتصادی بر ایران انجام شد.

طبق داده‌های ردیابی کشتی، داوینا یک ابرنفتکش با ظرفیت حمل حداکثر دو میلیون بشکه نفت خام است که پیش از توقیف غیرقانونی، آخرین بار در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) در سواحل سریلانکا دیده شده بود.

منبع: الجزیره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۵
کشتی چه شد ؟ دزدان دریایی ربودن ؟ امریکا گردن کلفت یک روز به سزای کاراش خواهد رسید ، اون روز دور نیست ، به قدرت خدا شک نکنید ، يَدُاللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۶ تير ۱۴۰۵
قدرت خدا بعد هم اتکا به خود نه اعتماد به دشمن
آخرین اخبار