باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نجفی - کمتر از یک روز پس از وقوع زلزله در ونزوئلا، شمار قربانیان این فاجعه به ۱۸۸ نفر رسید، ۱۵۲۰ نفر زخمی و بستری شدند و گفته میشود دهها پسلرزه و خسارت گسترده به ساختمانها و بیمارستانها گزارش شده است.
دولت ونزوئلا وضعیت اضطراری اعلام کرده و با وجود تلاشهای امدادگران، بیم آن میرود که هزاران نفر زیر آوار باشند.
خورخه رودریگز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا میگوید که از زمان وقوع زلزلههای اولیه تا کنون، ۱۳۸ پسلرزه ثبت شده و ۸ بیمارستان به دلیل آسیب شدید تخلیه شدهاند.
شامگاه چهارشنبه به وقت محلی دو زلزله قدرتمند با فاصله کمتر از یک دقیقه ونزوئلا را لرزاند و باعث فرو ریختن ساختمانها و ایجاد شکاف در جادهها شد.
سازمان زمینشناسی آمریکا اعلام کرد که مرکز زمینلرزه اول نزدیک شهر سن فیلیپه حدود ۱۶۰ کیلومتری غرب پایتخت بوده و زمینلرزه دوم که بزرگتر بود و ۷.۵ ریشتر قدرت داشت، فقط ۳۹ ثانیه بعد در نزدیکی یومار، شهر مجاور فیلیپه رخ داد.
منبع: آناتولی