هیئت‌های نظامی از آمریکا، لبنان و اسرائیل در جریان مذاکرات در واشنگتن، در حال مذاکره در مورد مرز‌های جغرافیایی «مناطق آزمایشی» در جنوب لبنان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مريم حسينى - دفتر رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که هیئت‌های نظامی از ایالات متحده، لبنان و اسرائیل در جریان مذاکرات در واشنگتن، در حال مذاکره در مورد مرز‌های جغرافیایی «مناطق آزمایشی» در جنوب لبنان هستند که در حال حاضر تحت اشغال اسرائیل هستند.

در X آمده است: «یک نشست سه جانبه بین هیئت‌های نظامی روز چهارشنبه در واشنگتن به عنوان بخشی از پنجمین دور مذاکرات برگزار شد. این نشست منجر به پیشرفت در مورد موضوع ایجاد «مناطق آزمایشی» شد که پس از خروج نیرو‌های اسرائیلی از آن مناطق تحت کنترل ارتش لبنان قرار خواهد گرفت.» همچنین گفته شده است که طرفین در حال حاضر در حال مذاکره در مورد «مرز‌های جغرافیایی مناطق و سازوکار اجرای توافقات حاصل شده» هستند.

طرح «منطقه آزمایشی» توسط ایالات متحده در جریان دور چهارم مذاکرات در واشنگتن در تاریخ ۲ و ۳ ژوئن پیشنهاد شد که کنترل این مناطق را به ارتش لبنان می دهد.

جوزف عون، رئیس جمهور لبنان پیش از این گفته بود که مذاکره‌کنندگان در واشنگتن از هیچ تلاشی برای تثبیت آتش‌بس که قرار است با خروج نیرو‌های اسرائیلی و استقرار ارتش لبنان دنبال شود، دریغ نمی‌کنند. به گفته وی، این امر آغاز روند بازسازی پس از جنگ را ممکن می‌سازد.

منبع: تاس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار