معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو به افراد توصیه می‌شود که از کشتار دام در معابر و خیابان‌ها اجتناب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزاده محبی - علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح تشدید ویژه ماه رمضان و ایام نوروز در جنگ تحمیلی رمضان و شرایط آتش بس استمرار دادیم.

به گفته وی، روزانه گزارش عملکرد طرح تشدید بازدید و نظارت های بهداشتی داریم و در ایام تاسوعا و عاشورا با رعایت بیشتری ضوابط ابلاغی سازمان دامپزشکی برای قربانی دام ها را خواهیم داشت.

رفیعی پور ادامه داد: همه ساله در قالب بیش از ۱۵۰۰ اکیپ ثابت و سیار با ۳۴۰۰ ناظر بهداشتی و شرعی در خدمت مردم در ایام تاسوعا و عاشورا خواهیم بود‌.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مخزن بیماری تب کریمه کنگو کنه ها هستند، افزود: تب کریمه کنگو علایم بالینی در صورت ابتلا از خود نشان نمی دهد که در صورت کشتار خارج از کشتارگاه، پوست، خون و احشا دام می تواند عامل انتقال بیماری مشترک دام و انسان باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی بیان کرد: دام در ایام محرم تحت نظارت ناظران بهداشتی و شرعی، در محل کشتارگاه باید ذبح صورت بگیرد.

به گفته وی، با اقدامات دامپزشکی و سم پاشی اماکن دامی در مناطق عشایری، روستایی و صنعتی موجب شده تا جمعیت کنه ها را کاهش دهیم.

رفیعی پور گفت: بیش از ۱۵۰۰ مکان ثابت و سیار در سراسر کشور برای نظارت بر کشتار دام در ایام‌ محرم وجود ندارد و همواره به افراد توصیه می شود  گوشت دام های ذبح شده ۲۴ ساعت پس از نگهداری در یخچال مصرف کنند.

برچسب ها: کشتار دام ، ذبح دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار