مدیرکل مبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: امسال در سطح ۱۷۰ هزار هکتار در ۱۸ استان کشور مبارزه علیه آفت ملخ بومی صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزاده محبی - سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: امسال در سطح ۱۷۰ هزار هکتار در ۱۸ استان کشور مبارزه علیه آفت ملخ بومی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی ۴۰ تا ۴۵ درصد سطح مبارزه علیه آفت ملخ را به خود اختصاص می دهد، افزود: از این میزان حدود ۶۰ هزار هکتار مبارزه تنها مربوط به استان خراسان رضوی بوده که بیشترین سطح عملیات مبارزه را به خود اختصاص داده است.

معین با بیان اینکه در مجموع ۷۰ تا ۷۵ درصد سطح مبارزه مربوط به ملخ مراکشی است، بیان کرد: ملخ صحرایی، ملخ آسیایی و ملخ مراکشی به دلیل داشتن چرخه‌ های سریع زاد و ولد، افزایش جمعیت، پرواز جمعیتی و قابلیت تغییر حالت به شکل تهاجمی در شرایط مساعد می‌ توانند تهاجمی شوند که در صورت کم شدن فشار مبارزه و کنترل، این آفات قادرند به غلات و باغات خسارت وارد کنند.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال احتمال هجوم ملخ صحرایی به کشور وجود دارد و به نظر می رسد در فصل پاییز شاهد فراهم شدن بستر هجوم ملخ صحرایی در منطقه غرب آسیا باشیم.

 

برچسب ها: آفت ملخ ، ملخ مراکشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha