معاون ترامپ با اعلام پیشرفت قابل توجه در مذاکرات سوئیس، از تعهد ادعایی ترامپ به آتش‌بس منطقه‌ای سخن گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نجفی - جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که در راس هیئت آمریکایی برای شرکت در گفت‌و‌گو‌های آتش‌بس ایران به سوئیس سفر کرده، اعلام کرد طرف‌های حاضر در نشست طی چند ساعت گذشته «پیشرفت چشمگیری» داشته‌اند.

ونس در سخنان آغازین خود در نشست چهارجانبه با نمایندگان پاکستان، قطر و ایران گفت: «تنها در چند ساعت گذشته به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌ایم و انتظار دارم در ساعات پیش رو نیز پیشرفت‌های بیشتری حاصل شود. اکنون آینده‌ای مبتنی بر همکاری برای پیشبرد صلح و رفاه را متصور هستیم».

معاون رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که دونالد ترامپ به «آتش‌بس کامل منطقه‌ای» متعهد است. 

او همچنین گفت که مذاکرات فنی «ممکن است همه اختلافات را حل نکند»، اما به طرف‌ها این امکان را می‌دهد که برای اولین بار در تاریخ، به عنوان تیم‌هایی در کنار یکدیگر بنشینند.

او گفت: «ترامپ از ما خواسته است که برگ جدیدی را ورق بزنیم تا روابط خود را با مردم ایران متحول کنیم».

گفته می‌شود محور اصلی گفت‌و‌گو‌های امروز، برنامه هسته‌ای ایران و همچنین دستیابی به آتش‌بس در لبنان است.

منبع: الجزیره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۵
بازگشت چشمگیر به برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
همین پیشرفت چشمگیر خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
عالی خدا کنه بع صلح و اقتصاد کشورم شکوفا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
ابن پیشرفت مذاکرات به جوری دل ما میلرزونه
بله تجربه دو دور مذاکره قبلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
خب این جمله از عباس خودمون به ونس منتقل شد عجب پیشرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
ترامپ به فاکس نیوز:اگر ایرانی‌ها تنگه هرمز را ببندند، مذاکره‌کنندگان ایرانی دیگر نمی‌توانند به کشورشان بازگردند.

خبر خوش. نگهشون دار برا خودت. بقیشونم که داخل ایران هستن با هزینه خودمون میفرستیم بیان. فقط تو را خدا نذار برگردن. همونجا بشینید تا آخر عمرتون مذاکره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
کنار این حرامزاده های اپستینی ننشینید،
ما با این ها پدر کشتگی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
این پیشرفتها در دو دور قبلی هم اعلام میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
با وجود این سه نفر خیلی عجیبه .
آخرین اخبار