نگرانی‌ها درباره سرنوشت دو توله گمشده «هلیا» در پناهگاه حیات‌وحش میاندشت پایان یافت و بررسی‌ها نشان داد این ۲ یوز جوان که مدتی از دید دور مانده بودند، سالم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست روز چهارشنبه در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: هویت این دو یوزپلنگ با استفاده از تطبیق الگوی خال‌های بدن با بانک اطلاعاتی جامع یوزپلنگ آسیایی به صورت قطعی شناسایی شده و مشخص شده است که هر دو از توله‌های «هلیا» هستند.

حمید ظهرابی اظهار کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد این ۲ یوز با سن تقریبی یک سال، زودتر از موعد معمول به استقلال رسیده‌اند و تصاویر ثبت‌شده از رفتار طبیعی شکار آن‌ها، سلامت جسمی و توانایی بقا در طبیعت را تأیید می‌کند.

وی افزود: جنسیت یکی از این یوزها نر تشخیص داده شده و بررسی‌ها برای تعیین جنسیت یوز دوم همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۰۰:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۵
والا خیلی خوشگل و ناز هستند خ الهه نگهدارتون اگر خوک‌ها را گله ای کنند و در همان منطقه قرار بدهند هم شکار برای آنها ساده میشود هم اتفاقات خوبی در طبیعت می افتد .
Iran (Islamic Republic of)
ALI
۲۱:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵
سریعترین دونده خشکی به این زیبایی... زیبایی ایرانه چهار فصل با وجود اینها کامل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵
همی که دست مامور محیط زیست نی افتاده خدا را شکر چون مرگشان حتمی بود مثل توله های یوز ماده بی بنام ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵
افغانی های مقیم ایران بزرگترین دشمنان محیط زیست ایران هستند و همه حیوانات را شکار میکنند و از ایران بیرون می برند ..ملت و دولت ایران در خواب غفلتند و هرگز از خواب بیدار نمی شوند
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۵:۵۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵
گوگولیا
Iran (Islamic Republic of)
هلیا
۲۳:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
وای چقدر خوشگلن
خداروشکر اسم منم هلیاعه😄🐆
Iran (Islamic Republic of)
قاسم نادری
۲۰:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
خدا رو شکر من خیلی چشمم دنبال دیدن خبر خوب از یوز ایرانیه
خوشحال شدم
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۰:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
ای خداااا اینا چرا انقد خوشگلنننن
خداروشکررر ک سالمن
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۸:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
برای این یوزهای ایرانی می بایست غذا ببرند و از آنها مراقبت کنند ، چون شکار کم گیر میاد ، تهیه غذا برایشان سخت است . باید بهشون کمک بشه
United States of America
حمید
۱۴:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵
غذا دادن بهشون یعنی کمک به انقراض نسل .اینا باید خودشون غذا پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵
غذا دادن به حیوانات بیرون از منزل مخصوصا حیوانات وحشی مثل کشتن اونها میمونه دیگه شکار نخواهند کرد و تنبل می‌شوند و اگر برند جایی که نتونی بهشون غذا بدی سریع میمرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
ایخداااا چقد نازن خداروشکر پیدا شدن 😍😍
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
ای جان
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۱:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
خداروشکر چقدر زیبا وچقدر قشنگ وناز هستن این حیوانهای خداوند کاش همه به این درک وفهم برسن خدا اینهارو برای لذت بردن از تماشای انها آفریده نه برای شکار خدا لعنت کند کسانی که کلا حیوانهای زیبا را شکار میکنند برای لذت خودشان
-
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
ایکاش ازدیدهمچنان دورمیماندند.خداحفظشون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
خدارو شکر یه خبر خوب شنیدیم