معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تجربه قطع اینترنت در جریان جنگ اخیر گفت: اینترنت دیگر در شرایط بحران قطع نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاون حقوقی، امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تجربه قطع اینترنت در جریان جنگ اخیر گفت: کشور به سطحی از بلوغ رسیده که حتی در شرایط بحرانی و التهابات شدید نیز می‌تواند بدون قطع اینترنت مدیریت شود و دیگر شاهد قطع اینترنت نخواهیم بود.

محمد حاتمی‌زاده عصر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، با اشاره به جایگاه تاریخی و تمدنی کرمانشاه اظهار کرد: کار کردن در استانی با این پیشینه و جایگاه تمدنی کار آسانی نیست، چراکه کرمانشاه همواره در طول تاریخ نقش مهمی در پاسداری از مرزهای کشور و شکل‌گیری تمدن ایران داشته است.

وی افزود: امروز نزاع اصلی در جهان، نزاع دانش و فناوری است و هر کشوری که به ذخایر دانشی و علمی دسترسی داشته باشد، قدرت بیشتری خواهد داشت؛ همان‌طور که در حوزه‌های مختلف، اتکا به دانش جوانان ایرانی توانسته از کشور دفاع کند، در مسیر توسعه نیز باید بر همین ظرفیت تکیه کنیم.

معاون حقوقی، امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشور باید از ظرفیت نیروهای متخصص و جوان خود بیشتر استفاده کند، گفت: در مجموعه وزارت ارتباطات طی سال‌های اخیر نیروهای توانمندی شناسایی شده‌اند که ظرفیت اداره بخش‌های مختلف کشور را دارند و این سرمایه انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.

حاتمی‌زاده با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم در حوزه حکمرانی هوشمند تصریح کرد: زیست‌بوم دولت هوشمند در قالب ۱۶ زیست‌بوم دیجیتال طراحی شده تا خدمات کشور شفاف‌تر، سریع‌تر و بدون واسطه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: هدف از این طرح، ایجاد حکمرانی شفاف و عادلانه است تا داده‌های دقیق برای تصمیم‌گیری در اختیار مدیران قرار گیرد و مردم نیز بتوانند نظارت بیشتری بر فرآیندها داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در طراحی این زیست‌بوم‌ها گفت: ۱۶ دانشگاه برتر کشور در این پروژه مشارکت دارند که دانشگاه کرمانشاه نیز یکی از دانشگاه‌های مسئول در این حوزه است.

وی تأکید کرد: هیچ نقطه‌ای از کشور نباید خارج از چارچوب این زیست‌بوم‌های هوشمند باشد و داده‌های باکیفیت می‌تواند زمینه برنامه‌ریزی بهتر و ارائه خدمات عادلانه‌تر را فراهم کند.

حاتمی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه مرز، تجارت، گردشگری و فناوری گفت: کرمانشاه باید از ابزارهای فناورانه برای توسعه گردشگری، هوشمندسازی مرزها، توسعه تجارت با کشور عراق و تقویت اقتصاد دیجیتال استفاده کند.

وی افزود: این استان ظرفیت ایجاد مراکز توسعه فناوری، صادرات محصولات فناورانه و همکاری‌های دیجیتال با آن سوی مرز را دارد و باید از این فرصت‌ها به‌خوبی استفاده شود.

معاون وزیر ارتباطات همچنین بر اهمیت توسعه فناوری‌های نوین در حوزه محیط زیست تأکید کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن کرمانشاه در منطقه زاگرس، پیشنهاد می‌شود ظرفیت ایجاد مرکز رشد فناوری‌های فضاپایه در استان بررسی شود تا از فناوری برای پایش و حفاظت از منابع طبیعی استفاده شود.

حاتمی‌زاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی استان اظهار کرد: کرمانشاه در توسعه فیبر نوری وضعیت مطلوبی دارد و جزو استان‌های پیشرو کشور در این زمینه است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی باید زمینه‌ساز رشد سایر فناوری‌ها، کسب‌وکارهای دیجیتال و اقتصاد دانش‌بنیان شود.

معاون وزیر ارتباطات همچنین از اجرای برنامه‌های آموزشی هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: کرمانشاه از استان‌های موفق در این زمینه بوده و بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه آموزش‌های مرتبط با هوش مصنوعی را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نسل آینده باید به دانش روز مجهز شود، افزود: توسعه آموزش‌های فناورانه با همکاری وزارت علوم، سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ها با سرعت دنبال می‌شود.

حاتمی‌زاده در پایان با اشاره به اهمیت رضایتمندی مردم خاطرنشان کرد: بازگشت به مردم و جلب رضایت آنان باید اولویت اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد و فناوری می‌تواند ابزار مؤثری برای شفافیت، عدالت و ارتباط مستقیم‌تر مردم و حاکمیت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
جد امام خامنه‌ای شهید کمک ایران عزیزوم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
وای چه لطف بزرگی!!! این حق ماست معلومه که نباید قطع بشه زندگی مردم رو چند ماه نابود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
تا اینترنت باز شد 4 بانک اصلی هک شدند
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۲۳:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
علت هک شدن بانک ها عدم دریافت بروزرسانی های امنیتی بخاطر قطعی گسترده اینترنت بود.
هر چه بیشتر قطع باشیم سامانه ها آسیب پذیر تر میشود.
اگر سواد چیزی را ندارید اظهار فضل نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
امیدوارم دیگه شرایط بحرانی تو کشور ایجاد نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
دقیقا همین امروز اینترنت مشکل پیدا کزده ، تعدادی از سایت ها اصلا بالا نمیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
انشالله که اینطور باشه. ببینیم و تعریف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
خب حالا لطفا این محدودیتهایی که توی سرعت و پهنای باند هست رو رفع کنید تا فقط نیمه شب سرعت اتصال به سرویسهای خارجی بیشتر نباشه نسبت به روز! باید همیشه سرعت بالا و پایدار باشه.
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۳:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
شما هیچ وقت به عملتون پایبند نبودین ونیستین وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
دروغی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
خوش بحال دشمن.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
ظاهرا دستگاه های قطع هوشمند نصب و راه اندازی شده
مثل الان که ظاهرا وصله ولی هیچی هم به راحتی باز نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
باز شروع باز شروع شد ....اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
انشاله دیگه شرایط بحرانی نباشه. دیگه نمیکشیم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
چیزی که مسئولیت توش تبحر دارن همین خالی بندی به شیوه ای هست که همه باور کنن هست :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
منطقی است البته به شرط کنترل و اشراف بر شبکه های اجتماعی معاند و تقویت اینترنت مای
۱۲