باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضوان پاک منش - معاون آبفای اهواز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات انجامشده برای کاهش هدررفت ظاهری آب بیان کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و به انشعاب مجاز تبدیل شد. همچنین ۲۵ هزار کنتور فرسوده تعویض شد که این اقدامات موجب کاهش هدررفت آب از ۴۸ درصد به ۴۶ درصد شده است.
خاکی تصریح کرد: استفاده از انشعابات غیرمجاز و مصارف خارج از ضوابط، بخش قابل توجهی از هدررفت آب را تشکیل میدهد و مقابله با این موضوع از اولویتهای شرکت آب و فاضلاب اهواز است.
معاون آبفای اهواز با تأکید بر نقش خانوادهها در فرهنگسازی مصرف آب گفت: استفاده از شیرآلات کاهنده مصرف، مدیریت مصرف در حمام، آشپزخانه و استفاده بهینه از ماشین لباسشویی میتواند تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف آب داشته باشد.
وی افزود: شیرآلات کاهنده مصرف تا ۵۰ درصد مصرف آب را کاهش میدهند و آبفا نیز در برخی اماکن عمومی، اداری، مساجد و حسینیهها نسبت به نصب تجهیزات کممصرف اقدام کرده است.
خاکی در پاسخ به گلایه شهروندان درباره هدررفت آب ناشی از شکستگی لولهها گفت: شرکت آب و فاضلاب با استقرار گروههای عملیاتی در مناطق مختلف اهواز، کارون، باوی و حمیدیه بهمحض دریافت گزارشهای مردمی از طریق سامانه ۱۲۲ برای رفع مشکلات اقدام میکند.
وی از شهروندان خواست هرگونه نشتی، شکستگی خطوط و یا انشعابات غیرمجاز را به سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی شود
شما به ما بگید در دمای 50 درجه چطور مصرف آب را کنترل کنیم.
شما به فرض مثال دوبار در روز دوش بگیرید مصرف شما از 14 متر بالاتر میره. این چه مقایسه ای است که دو شهر رو مصرفش رو یکی در نظر میگیرند.در صورتی که اختلاف دما حداقل 15 الی 20 درجه است با اکثر شهرهای دیگر کشور.سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی چه میکنند.ما خواستار ورود سازمان بازرسی به موضوع قبضهای آب هستیم.
چرا باید هزینه دفع فاضلاب بیشتر از آب بها بشه.
شما در اهواز مگر به ما آب تصفیه قابل شرب میدید. ما به دلیل افت فشار آب باید پمپ بخریم از اون طرف دستگاه تصفیه آب بخریم.
بعد قبضهای نجومی میدن به مردم بابت خدماتی که ارائه نمیشه.
ما خواستار ورود سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی و استانداری و فرمانداری هستیم.