معاون حقوقی وزیر امور خارجه در پاسخ به وقاحت تازه آمریکا درباره ادعای خسارت به کشور‌های منطقه گفت:کشور‌های منطقه باید از عاملان اصلی تجاوز نظامی به ایران یعنی از خود آمریکا خسارت بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان - غریب آبادی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه  در حساب شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: در رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به وزیر خزانه‌داری آمریکا آمده است که این کشور از تمامی ابزار‌ها استفاده خواهد کرد تا دارایی‌های ایران جهت بازسازی خسارات ادعایی وارده به برخی متحدان منطقه‌ای آن، در دسترس قرار گیرد.

‏اولا، این یک وقاحت تازه از سوی آمریکاست. اگر واشنگتن، به‌عنوان متجاوز اصلی در تجاوز نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران، واقعاً به دنبال جبران خسارت است، آدرس را اشتباه نرود: از خود آمریکا و از رژیمی آغاز کند که عامل اصلی آتش‌افروزی، تجاوز و بی‌ثباتی در منطقه هستند.

ایران متجاوزان را رها نخواهد کرد و خسارات جنگ را مطالبه و دریافت خواهد کرد.

‏دوما، برخی دولت‌های منطقه که قلمرو و امکانات خود را در خدمت تجاوز علیه ایران قرار داده‌اند، در جایگاه مطالبه‌گر خسارت نیستند؛ رفتار آنان مشمول مسئولیت بین‌المللی و قواعد مربوط به مشارکت در عمل متخلفانه و تجاوز قرار می‌گیرد و باید خسارات وارده به ایران را بطور کامل جبران کنند.

‏سوما، دارایی‌های ایران غنیمت جنگی واشنگتن یا صندوق پرداخت به هم‌پیمانان آن نیست. هرگونه تصرف، انتقال یا تخصیص اموال ایران بدون رضایت دولت ایران، خود یک عمل متخلفانه بین‌المللی جدید است و موجب مسئولیت آمریکا، بویژه در شرایطی که ادعای مذاکره و تفاهم می‌کند، و همچنین پاسخ متناسب ایران می‌شود.

‏چهارما، جمهوری اسلامی ایران بر صیانت از حقوق، اموال و دارایی‌های ملت ایران، پیگیری مسئولیت بین‌المللی عاملان تجاوز، و مطالبه جبران کامل خسارات ناشی از اقدامات غیرقانونی آمریکا قاطعانه پافشاری نموده و آن را مجدانه پیگیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۵
جدی نمیگی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۵
چرا ما از هم‌پیمانان آمریکا در منطقه غرامت طلب نمی‌کنیم؟ چرا آنها را مجبور به اخراج نیروهای آمریکا از کشورشان نکردیم؟ عرصه دیپلماسی ما باید همپای میدانمان با قدرت جلوی دشمن بایستد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۵
طلب ما از دولت متجاوز امریکاست نه کشور دیگری ، این رفتار تبلیغاتی و فقط جنبه اختلاف افکنی و دشمنی بین همسایگان دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۵
اگر جنایت میناب در مدرسه‌ای در پاریس، لندن، واشنگتن یا توکیو رخ می‌داد آیا باز هم دنیا سکوت می‌کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۵
پاسخ به متجاوزان با هر شرارت کوبنده‌تر خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۵
ما به کشورهای همسایه حمله نکردیم به آمریکای متجاوز جواب حمله دادیم کدوم کشوری میشینه ببینه که از همه جا بهش حمله کنند. به جای این که آمریکا غرامت بده داره غرامت میگیره ؟مگه ما سازمان ملل نماینده نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۵
نماینده داریم اما سازمان ملل نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۵
پس امیدی به پول نیست اینطوری که پیش میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۵
اگر تنگه هرمز باز باشد دیگر امیدی به پول نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۵
کشور‌های منطقه متأسفانه خودشان به عاملان اصلی تجاوز نظامی به ایران کمک و حمایت می کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۵
همه کشورهای عربی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار در جنگ تحمیلی هشت ساله از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور کمک و حمایت می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۵
کشور‌های منطقه به همراه آمریکا و اسرائیل باید خسارت جنگ 12 روزه و جنگ 40 روزه را پرداحت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۵
مقر گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و متحدانش در سلیمانیه عراق هدف حمله قرار گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۵
وقتی سازش می کنید
تسلیم می شید
نتیجه اش میشه این حالا باید به اعراب هم خسارت بدید
آخرین اخبار