آیین تجدید میثاق و غباروبی گلزار شهدا به مناسبت یکم اردییبهشت ماه سالروز گرامیداشت مقام شهدای ورزشکار همزمان با سراسر کشور در شهر شیراز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی - همزمان با فرارسیدن نخستین روز اردیبهشت و گرامیداشت «روز شهدای ورزشکار»، جمعی از مسئولان و جامعه ورزشی استان فارس در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز حضور یافتند و با عطرافشانی و گلباران، یاد و خاطره شهیدان را پاس داشتند.

در این آیین که مدیرکل ورزش و جوانان فارس، جمعی از پیشکسوتان، فعالان ورزشی و اعضای بسیج ورزشکاران حضور داشتند، قبور مطهر شهدا با شاخه‌های گل غبارروبی شد و حاضران بار دیگر با آرمان‌های شهیدان تجدید عهد کردند.

محمدامین صباغیان‌مقدم، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران فارس، در سخنانی به ضرورت هوشیاری در برابر تهدیدات اشاره کرد و گفت: تجربه شهدا و مسیر روشنی که آنان ترسیم کرده‌اند، امروز نیز الهام‌بخش جامعه است.

او یادآور شد: فارس در دوران دفاع مقدس ۹۸۰ شهید ورزشکار تقدیم کرده و در رویداد‌های اخیر نیز ۴۲ نفر از ورزشکاران این استان در راه آرمان‌هایشان جان باخته‌اند.

رحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز با گرامیداشت یاد شهید ابراهیم هادی و شهدای ورزشکار، تأکید کرد که روز اول اردیبهشت به نام این عزیزان در تقویم ثبت شده و پاسداشت راه و یاد شهدا مسئولیتی همگانی است.

او ضمن قدردانی از همراهی جامعه ورزش فارس، گفت زنده نگه داشتن نام شهیدان، همواره به‌عنوان یک وظیفه اخلاقی و اجتماعی مورد تأکید بوده است.

این مراسم در فضای معنوی گلزار شهدا برگزار شد و با نثار گل و قرائت فاتحه پایان یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار