مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آبگیری تالاب‌های بین المللی درگه سنگی و قوپی بابا علی نقده بیش از ۶۰ درصد آبگیری شده و تا ۱۰۰ درصد نیز ادامه می یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه حاجی زاده - حجت جباری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در بازدید از وضعیت آبگیری تالابهای بین المللی درگه سنکی و قوپی باباعلی نقده گفت : با همکاری شرکت آب منطقه ای و همراهی جوامع محلی حاشیه تالاب ها، روند آبگیری این تالاب ها از آخرین روزهای زمستان گذشته آغاز شده است و با بارش های بهاری در جنوب استان شاهد تقویت شدت آب ورودی به تالاب ها هستیم.

وی با اشاره به آبگیری بیش از 60 درصدی این تالاب های بین المللی گفت : روند آبرسانی به تالاب ها تا آبگیری 100 درصدی ادامه خواهد داشت و تلاش می کنیم این تالاب ها که از تالاب های با اهمیت و عضو کنوانسیون رامسر هستند، در تمام ماه های سال جاری نیز دارای شرایط پایدار باشند چرا که زیستگاه مهمی برای پرندگان بومی و مهاجر در منطقه هستند.

این بازدید با حضور و همراهی ، علیرضا سید قریشی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ، امید بنابی رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب ها و اکبر قایمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده انجام گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha