مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از اخراج بیش از ۳۷۰۰ کارت سوخت بنزین از طرح کدینگ به دلیل تخلف خبر داد و تأکید کرد: هرگونه سوءاستفاده از کارت سوخت، مصداق تخلف بوده و با متخلفان برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان  _ مرتضی جلائی‌فر اعلام کرد: از اواخر آذرماه سال جاری تاکنون، بیش از ۳۷۰۰ کارت سوخت بنزین به دلیل تخلف از طرح کدینگ منطقه‌ای خارج شده‌اند و این کارت‌ها تا اطلاع ثانوی مجاز به سوخت‌گیری در هیچ‌یک از جایگاه‌های عرضه سوخت استان نخواهند بود.

وی با اشاره به تشدید پایش هوشمند مجاری عرضه سوخت افزود: این اقدام در راستای صیانت از حقوق شهروندان، جلوگیری از انحراف سهمیه‌های یارانه‌ای و بر اساس مصوبات کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی انجام شده است. کارت‌های سوختی که در اختیار شبکه‌های قاچاق قرار گرفته و برای عرضه خارج از شبکه استفاده شوند، از کدینگ استان خارج و جهت بررسی تخلفات، به مراجع ذی‌صلاح قضایی معرفی می‌شوند.

جلائی‌فر با تأکید بر اینکه سهمیه بنزین یارانه‌ای صرفاً متعلق به خودروی ثبت‌شده در سامانه است، تصریح کرد: هرگونه استفاده غیرمجاز از کارت سوخت، از جمله سوخت‌گیری برای سایر خودروها، انتقال سوخت و سوخت‌گیری خارج از باک خودرو (سوخت‌گیری در ظروف)، تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده، مطابق قانون با متخلفان برخورد قاطع و بازدارنده صورت خواهد گرفت.

مدیر منطقه زاهدان ضمن هشدار جدی به سودجویان خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفات حوزه سوخت بدون اغماض ادامه خواهد داشت و شهروندان محترم می‌توانند با رعایت قوانین، از تضییع حقوق عمومی جلوگیری کرده و در تأمین عادلانه سوخت مشارکت مؤثر داشته باشند.

منبع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha