شیر و خورشید نمادی است که ریشه در هویت ایرانی–اسلامی دارد و هنوز متعلق به ایران است.
باشگاه خبرنگاران جوان- صالحی، وزیر اسبق خارجه در نخستین همایش ملی سیاست خارجی و تاریخ روابط خارجی گفت: علامت شیر و خورشید متعلق به جمهوری اسلامی ایران است اما دیگران از آن استفاده میکنند.
دستور صریح امام خمینی برای جمع کردن این نماد به تعبیر خود ایشان " شیر و خورشید منحوس" بابت طاغوتی بودن آن است. آقای صالحی بهتر است بار دیگر بیانات امام خمینی را بازخوانی کنند و بعد اظهار نظر کنند.