صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت برق فارس در نشست رایزنی شرکت‌های صنعت برق، گاز و نفت با مرکز پایش شرکت توانیر برای عبور موفق از زمستان ۱۴۰۱، بر لزوم برنامه ریزی منسجم و بهره گیری از ظرفیت‌های توسعه برای عبور فارس و جنوب کشور از زمستان ۱۴۰۱ تاکید کرد.

یدالله حقیقی گفت: بر اساس تاکید مسئولان کشوری، تامین سوخت نیروگاه‌ها در دوره سرد سال موضوع مهم وزارت نیرو است، از سویی تولید گاز به گونه‌ای نیست که روند افزایش مصرف برق و گاز را پاسخگو باشد و باید صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: همه توان متخصصان و مهندسان صنعت برق در استان فارس و جنوب کشور برای گذر موفق از زمستان پیش رو به کار گرفته می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی و گرفتن تصمیمات برای مدیریت برق، گاز و رسیدن به تعادل و دوری از ناهمترازی مصرف و تولید، از جمله رویکرد‌هایی است که با تاکید و هماهنگی مسئولان استانی و کشوری در حوزه آب، برق و گاز دنبال می‌شود.

حقیقی با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه راندمان نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال با تامین منابع کافی به ۳۹ و ۴ دهم درصد برسد، گفت: در حال حاضر برنامه احداث ۷ هزار مگاوات واحد بخار سیکل ترکیبی در دستور کار مدیران صنعت برق کشور قرار گرفته و مشارکت و همراهی مدیران در کنار برنامه ریزی برای الگوسازی مصرف بهینه رویکرد‌هایی است که ما را در گذر موفق از زمستان امسال و تامین برق و انرژی مورد نیاز واحد‌های صنعتی و مشترکان خانگی یاری می‌دهد.

او گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها در استان‌های مختلف، سوخت مایع است و پیش‌بینی می‌شود که با ادامه روند موجود در سال‌های آتی، این میزان افزایش یابد؛ لذا با توجه به روند برقی سازی بیشتر و رشد سهم برق در انرژی نهایی، چالش تامین انرژی اولیه بیشتر شده است و ضرورت دارد علاوه بر بهینه سازی مصرف، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز در اولویت قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار