معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا کنون نتیجه آزمایش تمامی موارد مشکوک به آبله میمون در استان منفی بوده است.

دکتر فرزام بیدارپور گفت: به محض اعلام هشدار سازمان بهداشت جهانی کل سیستم بهداشتی و درمانی حساس شده و گلوگاه‌های مهم از جمله پایگاه‌های دیده وری، بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها شامل بخش عفونی و اورژانس، پایگاه‌های مراقبت مرزی و گروه‌های در معرض خطر هر روز رصد می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا کنون از سه مورد مشکوک نمونه تهیه و برای تشخیص به آزمایشگاه انستیتو پاستور ایران ارسال شده که همگی منفی بوده اند.

 او می گوید: آموزش تمامی کارشناسان ستادی برنامه در سطح استان، پزشکان، و سایر پرسنل بهداشتی درمانی سطوح محیطی از طریق وبینار تخصصی، ارسال دستور العمل، فرم‌ها و لیست خطی به شهرستانها، فعال بودن نظام مراقبت بیماری آبله میمونی و جمع آوری روزانه گزارش موارد بیماری از سطح استان نیز از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

بیدارپور گفت: به محض حصول هرگونه اطلاعات و اخبار موثق در این خصوص، برای آگاهی عموم از طریق روابط عمومی دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha