معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دوره آموزشی کاردانی ۱۲۸ بهورز شاغل در دانشگاه، از نیمه اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود.

عباس رضاییان زاده گفت: در راستای ارتقای مدرک تحصیلی بهورزان شاغل و بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ بهورزان شاغل دارای مدرک دیپلم، پس از قبولی در آزمون ورودی، دوره دو ساله کاردانی را به صورت غیرحضوری در مراکز آموزش بهورزی سپری کرده و مدرک تحصیلی کاردانی دریافت می‌کنند.

او گفت: شرایط بهورزان شاغل برای ورود به این دوره‌ها داشتن مدرک دیپلم کامل متوسطه، داشتن ردیف بهورزی و دست کم پنج سال سابقه خدمت اخیر به صورت مستمر در خانه بهداشت است.

رضائیان زاده گفت: آزمون ورودی این دوره در مهر سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار برگزار شد و از بین ۳۳۶ داوطلب شرکت کننده، ۱۲۸ بهورز شاغل پذیرفته شدند و دوره آموزشی آن‌ها از بیستم اردیبهشت امسال به طور همزمان در مراکز آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز می‌شود.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در نظر است که هر ساله تعدادی از بهورزان شاغل با مدرک دیپلم کامل متوسطه از طریق آزمون ورودی جذب و با شرکت در دوره کاردانی، مدرک تحصیلی کاردانی دریافت کنند.

او ضمن تاکید بر اهمیت حضور بهورزان در تیم سلامت گفت: بهورزان به دلیل وجود شرح وظایف چند پیشه، با بار مراجعه‌ای نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی، سالانه بیش از ۱۲۰میلیون خدمت ارائه می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نقش آنان را در ارتقای سلامت جامعه بسیار ارزنده دانست و گفت: بهورزان نمادی بزرگ از خدمت صادقانه و بی‌منت در جامعه هستند و ارتقای سطح علمی این اعضای مهم دانشگاه، منجر به تحولات عظیم در ارائه خدمات سلامت جامعه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار