به گزارش
سرويس بين الملل باشگاه
خبرنگاران به نقل از شبكه يورو نيوز ؛ صدها دانشجویی ایتالیایی در حالیکه در محاصره پلیس ضد شورش بودند، با سردادن شعارهای ضد دولتی، دولت ماریو مونتی را دولت بانکداران و سرمایه داران خواندند.
یک دانشجوی معترض به خبرنگار واحد مرکزی خبر در رم گفت: ما در اعتراض به سیاست های ناکارآمد مونتی و اصلاحات قانون کار، میدان پانتئون رم را برای یک روز به طور نمادین اشغال کردیم.
وی افزود: نخست وزیر ما با کاهش و قطع هزینه های اجتماعی، بار بحران اقتصادی را فقط بر دوش اقشار ضعیف و متوسط جامعه گذاشته است.
شهرهای مختلف ایتالیا در دو ماه گذشته شاهد تظاهرات گسترده ضد دولتی بوده است. ادامه شرایط وخیم اقتصادی در ایتالیا موجب کاهش شدید بودجه اموزشی این کشور شده است.