این نظر بازنشستگان سالهای گذشته است ، نه نظر کارگران و کارمندانی که 30 سال تمام از سلامتی اعصاب و جسمشان مایه گذاشته اند، اکثرا این بازنشستگان از حقوق خود ناراضی هستند و این نظرات را می دهند
با توجه به امید به زندگی ما که سی سال کمتر از اروپا و آمریکاست مردا باید بتونن تو 45 سالگی با هر تعداد روز بازنشسته بشن
البته اگه کسی خودش خواست سی سال رو پر کنه میتونه به کار ادامه بده
کارمندا۳۰سال..کارگر۲۰سال...که سخت وزیان اوره. هرسالی ۱سال ونیم حساب میشه
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در گزارشی نگرش مردم به صندوقهای بازنشستگی و ابعاد مختلف اصلاحات آن را مورد بررسی قرار داده است که نتایج حاصل از این گزارش حاکیست میانگین سن مناسب مردان برای بازنشستگی از نظر مردم ۵۵ سالگی و برای زنان ۴۸ سالگی برآورد شده است.
پدر من الان ۶۱ سالشه و همه عمرش یا کارگری کرده یا کشاورزی و بیشترش رو حاشیه خلیج فارس بوده هیچوقت یادم نمیاد مثل بعضیا خوشی کرده باشه تا چند وقت پیش منتظر بودیم شصت ساله که شد بازنشسته بیمه کشاورزی و عشایر بشه و کمک زندگیش بشه ولی سن بازنشستگی شد ۶۵سال!!!! و همچنان باید حق بیمه پرداخت کنه.
به نظر خودم
شغل کارگران ساختمانی با20سال سابقه و 50سال سن
یاحداقل 10سال و 55سال سن واسه بازنشستگی عادلانه است
اصلا چرادولت مشآغل کارگران ساختمانی را جز مشاغل سخت وزیان آور لحاظ نمیکند؟
به دور از عدالت و انصاف هست.
نوع شغل بسیار مهم است
مثلا واسه شغل کارگران ساختمانی در هر حرفه ای (بنا-کاشی کار-سفیدکاروغیره)حداکثرسن بازنشستگی با سن50سال و20سال
یا55سال و حداقل10سال
عادلانه ترین و انسانی ترین
تصمیمی هست که مسئولین باید بگیرند.
آخه چرا این شغل صوگد درصد سحت و زیان آور از همه لحاط و فوق العاده پرخطر چرانباید جز مشاغل سحت وزیان آور لحاظ شود؟
با کسانی که تقریبا 65سال یکی می دانید ؟؟؟؟!!!
البته اگه کسی خودش خواست سی سال رو پر کنه میتونه به کار ادامه بده
30 سال کار کنی و 30 سال هم در پیری نفس بکشی
شغل کارگران ساختمانی با20سال سابقه و 50سال سن
یاحداقل 10سال و 55سال سن واسه بازنشستگی عادلانه است
اصلا چرادولت مشآغل کارگران ساختمانی را جز مشاغل سخت وزیان آور لحاظ نمیکند؟
به دور از عدالت و انصاف هست.
مثلا واسه شغل کارگران ساختمانی در هر حرفه ای (بنا-کاشی کار-سفیدکاروغیره)حداکثرسن بازنشستگی با سن50سال و20سال
یا55سال و حداقل10سال
عادلانه ترین و انسانی ترین
تصمیمی هست که مسئولین باید بگیرند.
آخه چرا این شغل صوگد درصد سحت و زیان آور از همه لحاط و فوق العاده پرخطر چرانباید جز مشاغل سحت وزیان آور لحاظ شود؟