ما باید مهاجرین افغان شیعه رو پناه بدیم. اونها در شرایط فعلی جانشون در خطر است. رضایت اهل بیت علیهم السلام از هر اقدامی بالاتره. ضمن اینکه مهاجرین دارند کارهای سخت ما رو می کنند کارهایی که خودمون کمتر زیر بارش میریم
شرایط منطقه و جهان اقتضا میکنه مسئولین به فکر وحدت جامعه اسلامی باشند. هرجا سخن اختلاف انگیزی زده بشه رسانه های دشمن با آب و تاب بهش میپردازند و تحلیل میکنند. اگه مسئولین دنبال منافع ملی هستند باید کاری کنند که از ظرفیت عظیم ملتهای منطقه علیه منافع نامشروع دشمن مشترکمون یعنی امریکا استفاده بشه. نباید با سخنان نسنجیده و تفرقه انگیز آب تو آسیاب دشمن بریزند.
افغانی ها برادران ما ایرانیان هستن من که خیلی دوستشون دارم تازه افغانستان 200 ساله که از ایران جدا شده و نژاد شون هم مثل ما اریایه _چرا فرق میزارین ما که نژاد پرست نیستیم مثل صهیونیستا
خطبه ۱۶۰ از کتاب نهج البلاغه:
اگر در ما نباشد جز آنکه آنچه را خدا و پیامبرش دشمن میدارند، دوست بداریم، یا آنچه را خدا و پیامبرش کوچک شمارند، بزرگ بداریم، برای نشان دادن دشمنی ما با خدا، و سرپیچی از فرمانهای او کافی بود.
دسته ای ازنظرات ایرانی ها اینجا متاسفانه بدور ازانصاف و برادری هستش.ام الفساد امریکای قلدره که داره منابع زیرزمینی افغانستان رو غارت میکنه و درفعالیت های اقتصادی ایران غیر قانونی کارشکنی میکنه. لعنت به اروپایی ها که معادن افغانستان رو غارت میکنن و تو افغانستان جنگ راه انداخته اند. هیچ هزینه ای رودر مورد تعهدات بین المللی که امضاء کرده اند انجام نمیدن و از زیرتعهداتشون فرار میکنن،نه مبادلات بانکی رو انجام میدن نه تحریم های ظالمانه رو برمیدارند. با توجه به سابقه تاریخی مذهبی ،فرهنگی عمیق ایرانی ها و افغانی ها برای تحکیم اتحاد و همبستگی صمیمانه لازمه دولت محترم با حکومت افغانستان برنامه های همکاری مشترک اقتصادی و بازارهای تجاری در مرزهای ایران و افغانستان تنظیم بفرمایند.یعنی برنامه های سازنده تجاری داشته باشند تا از وجود برادران و خواهران افغانی در فعالیت های مفید اقتصادی مناطق مرزی شرقی مابین ایران و افغانستان به بهترین شکل استفاده بشه. دولت افغانستان متعهد بشه که جلو ورود مواد مخدر به ایران رو بگیره. در فعالیت های اقتصادی مرزی با ایران همکاری های دوجانبه رو داشته باشه. درصدد باشه که نیروهای امریکایی از افغانستان خارج بشن. با نیروهای نظامی ایران در برقراری امنیت منطقه همکاری فعال داشته باشه.
مردم برای اصلاح دنیا چیزی از دین را ترک نمیگویند، جز آن که خدا آنان را به چیزی زیانبارتر دچار خواهد ساخت.
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﺩﺭﻧﺪ ; ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ [ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﻧﺰﺍﻉ ﻫﺎ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﺎﺕ ]ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﺻﻠﺢ ﻭ ﺁﺷﺘﻲ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺣﻤﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻳﺪ .(١٠)
اگر در ما نباشد جز آنکه آنچه را خدا و پیامبرش دشمن میدارند، دوست بداریم، یا آنچه را خدا و پیامبرش کوچک شمارند، بزرگ بداریم، برای نشان دادن دشمنی ما با خدا، و سرپیچی از فرمانهای او کافی بود.
بچه که بودم با رفتن مهمان خونه چقدر سوت و کور و دلگیر میشد.